Barwy kampanii A. Dudy » Kampania prezydencka przed II turą wyborów zbliża się do końca. W Gdańsku akcję wywieszania banerów ... Pellowski - piekarz niepokorny » Przed I turą wyborów prezydenckich gdański piekarz Grzegorz Pellowski przyjął w siedzibie swojej fir... Idee Olechnowicza misją PKN Orlen - prezes Lotosu wieszczył fuzję... » "Gazeta Wyborcza" wieszczy dziś na podstawie źródeł nieznanych, że pomysł połączenia Orlenu z Lotose... Daniel Obajtek: Nasz kraj, nasz rynek, nasz kapitał » Rozmowa z Danielem Obajtkiem, prezesem PKN Orlen- Komisja Europejska zgadza się na przejęcie Grupy L... Pół roku elektronicznej recepty w Polsce » 8 stycznia wszedł w życie obowiązek wystawiania recept w postaci elektronicznej. Do dziś w Polsce wy... Igor Strzok: Miasto bez wizji? » Rozmowa z Igorem Strzokiem, Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Gdańsku- W Gdańsku jest wiele probl... Energa stawia na potencjał zielonej energii » Spółka Energa wchodząca w skład Grupy ORLEN uruchomiła jedną z największych farm wiatrowych w Polsce... Gdańsk szczodrością leży... Parkingi "800+" dla radnych - ciastko za 8... » W Gdańsku jak u Orwella. Decyzją 22 radnych PO, wykonujących dyrektywę administracji A. Dulkiewicz, ... Nitras i Karnowski - twarze Trzaskowskiego » Zanim obywatel Trzaskowski udoskonali demokrację eliminując zbędne pytania, towarzysz jego kampanii,... Zarząd Razem za... 0,8 mln zł » Liderzy socjalistycznej partii Razem zarobili... w zarządzie partii Razem w 2019 roku po 200 tys. zł...
Reklama
Gdańsk szczodrością leży... Parkingi
wtorek, 07 lipca 2020 17:49
Gdańsk szczodrością leży... Parkingi
W Gdańsku jak u Orwella. Decyzją 22 radnych PO, wykonujących dyrekt ...
Składy na inaugurację eWinner 1. Ligi Żużlowej
środa, 08 lipca 2020 13:28
Składy na inaugurację eWinner 1. Ligi Żużlowej
Zdunek Wybrzeże i Unia Tarnów podały składy na inauguracyjny mecz ...
Lechia w finale Pucharu Polski! Biało-zieloni wygrali dreszczowiec w Poznaniu
środa, 08 lipca 2020 21:08
Lechia w finale Pucharu Polski! Biało-zieloni wygrali dreszczowiec w Poznaniu
Lechia stanie przed szansą obrony Pucharu Polski. Podopieczni Piotra ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Eksperyment sopockiego Karaima
niedziela, 28 czerwca 2020 12:47
Eksperyment sopockiego Karaima
Jarek Nowicki należy do niewielkiej polskiej społeczności Karaimów ...

Foto "Kwiatki"

Foto
środa, 18 marca 2020 10:30
Foto
W marcu na chwilkę Pomorze odwiedziła zima... ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
sobota, 29 lutego 2020 12:50
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
Porywające kubańskie show zagości w niedzielę 1 marca br. w Gdańs ...
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
poniedziałek, 17 lutego 2020 09:52
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
Za nami XI Rumska Gala Sportu i dwudziesty szósty konkurs „Na Najle ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

NORD: Tunel w Gdyni - od słowa do łopaty

Ocena użytkowników: / 9
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 27 czerwca 2016 15:01

Końcówka obwodnicy w Chylonii z tunelem pod ul. Morską i torami kolejowymi? Zdaniem Jerzego Szulista, prezydenta Gdyńskiego Związku Pracodawców "Nord", to kluczowa inwestycja drogowa dla Gdyni i regionu. Wojciecha Szczurka, prezydenta Gdyni, cieszy każdy przejaw poparcia. Burmistrz Redy, Krzysztof Krzemiński, liczy, że to może być początek dla budowy OPAT-u.



Gdyński Związek Pracodawców "Nord" od momentu powstania zwraca uwagę na problemy komunikacyjne w północnej, przemysłowej dzielnicy Gdyni. Dla firm z ulicy Hutniczej, a przede wszystkim dla gdyńskiego portu, niesprawny układ drogowy stał się poważnym problemem gospodarczym. Tym bardziej, że przeciążona Trasa Kwiatkowskiego to jedyna droga do granicy morskiej państwa, a dla wielu przedsiębiorstw z ul. Hutniczej utrzymanie reżimu logistycznego jest warunkiem zachowania konkurencyjności na rynku.


- Nie mówimy o fanaberiach tylko warunkach dla funkcjonowania całej strefy gospodarki Gdyni, Pomorza, a nawet Polski. Władze Gdyni zamiast urządzać park na końcówce obwodnicy w Chyloni, powinny natychmiast przystąpić do pracy przy budowie tunelu pod ulicą Morską i torami kolejowymi, żeby otworzyć dzielnicę przemysłową i połączyć ją bezpośrednio i bezkolizyjnie z siecią dróg krajowych. Tymczasem musimy walczyć z szykanami przy ulicy Hutniczej - mówi Jerzy Szulist, który także w niedawnym wywiadzie dla portalu wybrzeze24.pl nie ukrywał krytycznej oceny pracy władz miasta.


Budowa Drogi Czerwonej i OPAT-u (obwodnicy północnej aglomeracji trójmiejskiej) to jedno z najpoważniejszych zadań drogowych na Pomorzu - ważna nie tylko w Gdyni, choć w Gdyni się zaczyna. Gdyńscy przedsiębiorcy wskazując na konieczność przedłużenia obwodnicy tunelem w Chylonii... zapraszają do pracy nie tylko lokalnych samorządowców.


Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, do propozycji "Nordu" odniósł się szybko i życzliwie: "Budowa nowego drogowego połączenia gdyńskiego portu z siecią dróg krajowych jest koniecznością w obliczu stale rozwijającej się gospodarki morskiej i rosnącego znaczenia transportu lądowego. Droga Czerwona ma także znacząco poprawić skomunikowanie północnych dzielnic miasta. Dlatego każdy  przejaw poparcia, od najróżniejszych grup społecznych, stowarzyszeń, czy też związków niezwykle cieszy, bo pokazuje jak bardzo potrzebna to inwestycja - zarówno w skali miasta, regionu, kraju, a także kontynentu - napisał W. Szczurek w odpowiedzi na pytanie wybrzeze24.pl.


Do inicjatywy budowy tunelu pod ul. Morską, początku Drogi Czerwonej, życzliwie odniósł się też burmistrz Redy, Krzysztof Kamiński. W jego opinii, rozwój portu determinuje budowę Drogi Czerwonej, jest ona warunkiem rozwoju firm i usług nie tylko w porcie, ale także w Redzie, to też kwestia standardu życia mieszkańców. Jak napisał K. Kamiński "połączenie Obwodnicy Trójmiejskiej z terenami portowymi - z pokonaniem torów kolejowych przebiegających prostopadle do trasy - zapoczątkuje realizację tak potrzebnej i wyczekiwanej OPAT, której wspomniana część jest najtrudniejszym, i co się z tym wiąże, najdroższym elementem obwodnicy."


- Po prostu chcemy, żeby sprawa przedłużenia obwodnicy tunelem pod ulicą Morską i torami kolejowymi była przedmiotem wspólnej gdyńskiej troski i tak jak przedsiębiorcy w Gdańsku lobbują tunel pod Pachołkiem, tak my zapraszamy nasze władze do energicznych starań i obiecujemy swoje zaangażowanie - mówi wybrzeze24.pl, Krzysztof Chachulski, członek zarządu "Nordu".


- Cieszę się, że gdyńscy przedsiębiorcy potrafią się zintegrować i stają się ważnym partnerem dla samorządu - mówi poseł PiS, Marcin Horała, kandydat na prezydenta Gdyni w ostatnich wyborach samorządowych, b. radny miejski.


Jak każda ważna inicjatywa, przekopywanie tunelu zaczyna się więc w Gdyni od pierwszego słowa...
GG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież