Inwestor Adamowicz - luki w pamięci czy łgarstwo? » Paweł Adamowicz okłamał opinie publiczną w sprawie 37 tys. akcji firmy budowlanej Robyg. W porannej ... Elżbieta Jachlewska: Lepszy Gdańsk jest możliwy, gdy my sami w to uwie... » Z Elżbietą Jachlewską, ekonomistką, aktywistką społeczną, feministką, jedną z liderek Inicjatywy Fem... Elżbieta Strzelczyk: Będę reprezentować problemy i kłopoty mieszkańców... » Rozmowa z Elżbietą Strzelczyk, kandydatką Prawa i Sprawiedliwości na radną Gdańska z okręgu nr 5 obe... Spotkanie z książką dzieci z Przedszkola nr 77 i Przedszkola nr 81 » W Bibliotece Manhattan odbyło się spotkanie z książką, w którym wzięły udział dzieci z Przedszkola N... 65-lecie Koła PZW nr 4 Gdańsk-Portowa » 12 października w siedzibie Zarządu Okręgu PZW odbyło się spotkanie okolicznościowe z okazji 65 rocz... 100#WOLNOŚĆ z okazji stulecia odzyskania niepodległości i 60-lecia TVP... » W sobotę 13 października br. wieczorem w Gdańsku na placu przed Muzeum II Wojny Światowej zorganizow... Fotograficzna pasja Marii Kamenskiej » W piątek 12 października w Stacji Orunia GAK odbył się wernisaż wystawy fotografii Marii Kamenskiej.... W kadrach Adamowicza - "Zasłużony działacz ORMO" » Andrzej Schulz, członek ORMO od 1 maja 1974 do 1989 roku, od lipca 1983 dyrektor gabinetu wojewody g... Gdańska woda napędza młyny w Île-de-France » Kolejny rok przyniósł wysoki zysk 13,5 mln zł dla Saur Neptun Gdańsk, przedsiębiorstwa zajmującego s... Kacper Płażyński przedstawił swoje propozycje dla Przeróbki, Stogów, K... » W ramach cyklu spotkań "Lepiej w dzielnicy" we wtorek, 9 października, Kacper Płażyński, kandydat Zj...
Reklama
Inwestor Adamowicz - luki w pamięci czy łgarstwo?
środa, 17 października 2018 21:24
Inwestor Adamowicz - luki w pamięci czy łgarstwo?
Paweł Adamowicz okłamał opinie publiczną w sprawie 37 tys. akcji f ...
Muzaj poprowadził Trefl do wygranej
środa, 17 października 2018 21:39
Muzaj poprowadził Trefl do wygranej
Po ponad dwugodzinnym dreszczowcu Trefl Gdańsk pokonał w ERGO Arena ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

ZPAP - Spore oczekiwania, ale brak współpracy
poniedziałek, 08 października 2018 15:37
ZPAP - Spore oczekiwania, ale brak współpracy
Dobiega końca kolejna czteroletnia kadencja zarządu (2014-2018) Pols ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
X Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Gdynia
wtorek, 11 września 2018 17:40
X Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Gdynia
Jubileuszowy Festiwal Niepokorni Niezłomni Wyklęci zacznie się w Gd ...
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
środa, 14 czerwca 2017 13:58
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
12 czerwca w Gimnazjum w Kosakowie (woj. pomorskie) odbyła  się Woj ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

NORD: Tunel w Gdyni - od słowa do łopaty

Ocena użytkowników: / 9
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 27 czerwca 2016 15:01

Końcówka obwodnicy w Chylonii z tunelem pod ul. Morską i torami kolejowymi? Zdaniem Jerzego Szulista, prezydenta Gdyńskiego Związku Pracodawców "Nord", to kluczowa inwestycja drogowa dla Gdyni i regionu. Wojciecha Szczurka, prezydenta Gdyni, cieszy każdy przejaw poparcia. Burmistrz Redy, Krzysztof Krzemiński, liczy, że to może być początek dla budowy OPAT-u.



Gdyński Związek Pracodawców "Nord" od momentu powstania zwraca uwagę na problemy komunikacyjne w północnej, przemysłowej dzielnicy Gdyni. Dla firm z ulicy Hutniczej, a przede wszystkim dla gdyńskiego portu, niesprawny układ drogowy stał się poważnym problemem gospodarczym. Tym bardziej, że przeciążona Trasa Kwiatkowskiego to jedyna droga do granicy morskiej państwa, a dla wielu przedsiębiorstw z ul. Hutniczej utrzymanie reżimu logistycznego jest warunkiem zachowania konkurencyjności na rynku.


- Nie mówimy o fanaberiach tylko warunkach dla funkcjonowania całej strefy gospodarki Gdyni, Pomorza, a nawet Polski. Władze Gdyni zamiast urządzać park na końcówce obwodnicy w Chyloni, powinny natychmiast przystąpić do pracy przy budowie tunelu pod ulicą Morską i torami kolejowymi, żeby otworzyć dzielnicę przemysłową i połączyć ją bezpośrednio i bezkolizyjnie z siecią dróg krajowych. Tymczasem musimy walczyć z szykanami przy ulicy Hutniczej - mówi Jerzy Szulist, który także w niedawnym wywiadzie dla portalu wybrzeze24.pl nie ukrywał krytycznej oceny pracy władz miasta.


Budowa Drogi Czerwonej i OPAT-u (obwodnicy północnej aglomeracji trójmiejskiej) to jedno z najpoważniejszych zadań drogowych na Pomorzu - ważna nie tylko w Gdyni, choć w Gdyni się zaczyna. Gdyńscy przedsiębiorcy wskazując na konieczność przedłużenia obwodnicy tunelem w Chylonii... zapraszają do pracy nie tylko lokalnych samorządowców.


Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, do propozycji "Nordu" odniósł się szybko i życzliwie: "Budowa nowego drogowego połączenia gdyńskiego portu z siecią dróg krajowych jest koniecznością w obliczu stale rozwijającej się gospodarki morskiej i rosnącego znaczenia transportu lądowego. Droga Czerwona ma także znacząco poprawić skomunikowanie północnych dzielnic miasta. Dlatego każdy  przejaw poparcia, od najróżniejszych grup społecznych, stowarzyszeń, czy też związków niezwykle cieszy, bo pokazuje jak bardzo potrzebna to inwestycja - zarówno w skali miasta, regionu, kraju, a także kontynentu - napisał W. Szczurek w odpowiedzi na pytanie wybrzeze24.pl.


Do inicjatywy budowy tunelu pod ul. Morską, początku Drogi Czerwonej, życzliwie odniósł się też burmistrz Redy, Krzysztof Kamiński. W jego opinii, rozwój portu determinuje budowę Drogi Czerwonej, jest ona warunkiem rozwoju firm i usług nie tylko w porcie, ale także w Redzie, to też kwestia standardu życia mieszkańców. Jak napisał K. Kamiński "połączenie Obwodnicy Trójmiejskiej z terenami portowymi - z pokonaniem torów kolejowych przebiegających prostopadle do trasy - zapoczątkuje realizację tak potrzebnej i wyczekiwanej OPAT, której wspomniana część jest najtrudniejszym, i co się z tym wiąże, najdroższym elementem obwodnicy."


- Po prostu chcemy, żeby sprawa przedłużenia obwodnicy tunelem pod ulicą Morską i torami kolejowymi była przedmiotem wspólnej gdyńskiej troski i tak jak przedsiębiorcy w Gdańsku lobbują tunel pod Pachołkiem, tak my zapraszamy nasze władze do energicznych starań i obiecujemy swoje zaangażowanie - mówi wybrzeze24.pl, Krzysztof Chachulski, członek zarządu "Nordu".


- Cieszę się, że gdyńscy przedsiębiorcy potrafią się zintegrować i stają się ważnym partnerem dla samorządu - mówi poseł PiS, Marcin Horała, kandydat na prezydenta Gdyni w ostatnich wyborach samorządowych, b. radny miejski.


Jak każda ważna inicjatywa, przekopywanie tunelu zaczyna się więc w Gdyni od pierwszego słowa...
GG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież