Gdańska pikieta przeciwko faszyzmowi » „Nacjonalizm zabija”, „Stop rasizmowi” – z takimi hasłami pikietowali uczestnicy happeningu, który o... Ostrzał Muzeum II Wojny Światowej » Delegatura CBA w Gdańsku prowadzi, pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Gdańsku, śledztwo dotyczące ... Pomorscy uczniowie dyskutowali o sztucznej inteligencji » Około 300 uczniów z Pomorza wzięło udział w I Pomorskiej Uczniowskiej Konferencji Naukowej "Sztuczna... Oświadczenie Wojewody Pomorskiego » Oświadczenie Wojewody Pomorskiego odnoszące się do przegłosowania w Parlamencie Europejskim rezolucj... Nie będzie referendum w sprawie odwołania prezydenta Jacka Karnowskieg... » Stowarzyszenie Mieszkańcy dla Sopotu zebrało blisko 3100 podpisów pod wnioskiem w sprawie referendum... Udany III kwartał dla Grupy Energa. Dystrybucja motorem rozwoju » - Bardzo dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że wykorzystaliśmy skutecznie wszystkie przewagi ... Krzysztof Piekarski: PiS ma plan skrojony nie na jedną kadencję » Z dr Krzysztofem Piekarskim, politologiem, pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Zakładzie Teorii Poli... Paweł Braun: Dobrze jak od czasu do czasu pewne epoki zamykamy i otwie... » Rozmowa z Pawłem Braunem, dyrektorem Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Josepha Conr... W TVP3 o konflikcie w Operze Bałtyckiej: trzeba szukać porozumienia i ... » TVP3 Gdańsk w programie „Pomorze Samorządowe” zajęła się palącym konfliktem w Operze Bałtyckiej. Pie... Gdyński magistrat broni się przed udostępnieniem nagrań obrad rajców » Dzień obrad rady miejskiej to każdego miesiąca w roku ważny dzień dla mieszkańców miast. Wtedy właśn...
Reklama

Ocena użytkowników: / 9
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 27 czerwca 2016 15:01

Końcówka obwodnicy w Chylonii z tunelem pod ul. Morską i torami kolejowymi? Zdaniem Jerzego Szulista, prezydenta Gdyńskiego Związku Pracodawców "Nord", to kluczowa inwestycja drogowa dla Gdyni i regionu. Wojciecha Szczurka, prezydenta Gdyni, cieszy każdy przejaw poparcia. Burmistrz Redy, Krzysztof Krzemiński, liczy, że to może być początek dla budowy OPAT-u.



Gdyński Związek Pracodawców "Nord" od momentu powstania zwraca uwagę na problemy komunikacyjne w północnej, przemysłowej dzielnicy Gdyni. Dla firm z ulicy Hutniczej, a przede wszystkim dla gdyńskiego portu, niesprawny układ drogowy stał się poważnym problemem gospodarczym. Tym bardziej, że przeciążona Trasa Kwiatkowskiego to jedyna droga do granicy morskiej państwa, a dla wielu przedsiębiorstw z ul. Hutniczej utrzymanie reżimu logistycznego jest warunkiem zachowania konkurencyjności na rynku.


- Nie mówimy o fanaberiach tylko warunkach dla funkcjonowania całej strefy gospodarki Gdyni, Pomorza, a nawet Polski. Władze Gdyni zamiast urządzać park na końcówce obwodnicy w Chyloni, powinny natychmiast przystąpić do pracy przy budowie tunelu pod ulicą Morską i torami kolejowymi, żeby otworzyć dzielnicę przemysłową i połączyć ją bezpośrednio i bezkolizyjnie z siecią dróg krajowych. Tymczasem musimy walczyć z szykanami przy ulicy Hutniczej - mówi Jerzy Szulist, który także w niedawnym wywiadzie dla portalu wybrzeze24.pl nie ukrywał krytycznej oceny pracy władz miasta.


Budowa Drogi Czerwonej i OPAT-u (obwodnicy północnej aglomeracji trójmiejskiej) to jedno z najpoważniejszych zadań drogowych na Pomorzu - ważna nie tylko w Gdyni, choć w Gdyni się zaczyna. Gdyńscy przedsiębiorcy wskazując na konieczność przedłużenia obwodnicy tunelem w Chylonii... zapraszają do pracy nie tylko lokalnych samorządowców.


Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, do propozycji "Nordu" odniósł się szybko i życzliwie: "Budowa nowego drogowego połączenia gdyńskiego portu z siecią dróg krajowych jest koniecznością w obliczu stale rozwijającej się gospodarki morskiej i rosnącego znaczenia transportu lądowego. Droga Czerwona ma także znacząco poprawić skomunikowanie północnych dzielnic miasta. Dlatego każdy  przejaw poparcia, od najróżniejszych grup społecznych, stowarzyszeń, czy też związków niezwykle cieszy, bo pokazuje jak bardzo potrzebna to inwestycja - zarówno w skali miasta, regionu, kraju, a także kontynentu - napisał W. Szczurek w odpowiedzi na pytanie wybrzeze24.pl.


Do inicjatywy budowy tunelu pod ul. Morską, początku Drogi Czerwonej, życzliwie odniósł się też burmistrz Redy, Krzysztof Kamiński. W jego opinii, rozwój portu determinuje budowę Drogi Czerwonej, jest ona warunkiem rozwoju firm i usług nie tylko w porcie, ale także w Redzie, to też kwestia standardu życia mieszkańców. Jak napisał K. Kamiński "połączenie Obwodnicy Trójmiejskiej z terenami portowymi - z pokonaniem torów kolejowych przebiegających prostopadle do trasy - zapoczątkuje realizację tak potrzebnej i wyczekiwanej OPAT, której wspomniana część jest najtrudniejszym, i co się z tym wiąże, najdroższym elementem obwodnicy."


- Po prostu chcemy, żeby sprawa przedłużenia obwodnicy tunelem pod ulicą Morską i torami kolejowymi była przedmiotem wspólnej gdyńskiej troski i tak jak przedsiębiorcy w Gdańsku lobbują tunel pod Pachołkiem, tak my zapraszamy nasze władze do energicznych starań i obiecujemy swoje zaangażowanie - mówi wybrzeze24.pl, Krzysztof Chachulski, członek zarządu "Nordu".


- Cieszę się, że gdyńscy przedsiębiorcy potrafią się zintegrować i stają się ważnym partnerem dla samorządu - mówi poseł PiS, Marcin Horała, kandydat na prezydenta Gdyni w ostatnich wyborach samorządowych, b. radny miejski.


Jak każda ważna inicjatywa, przekopywanie tunelu zaczyna się więc w Gdyni od pierwszego słowa...
GG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

W obiektywie Macieja Kostuna


2_neptun.jpg

Sport w szkole

Ta witryna korzysta z plików cookie. W ustawieniach swojej przeglądarki internetowej możesz w każdym momencie wyłączyć ten mechanizm. W celu pozyskania dodatkowych informacji na ten temat zobacz informacje o cookies.
OK, zamykam