Oświadczenie Portu Gdańsk w sprawie plaży na Stogach » Zarząd Portu Gdańsk wydał oświadczenie w związku z gorącym w ostatnich tygodniach tematem plaży na S... Planeta Energii zaprasza do wspólnej przygody » Ruszyła ósma edycja Planety Energii. Edukacyjny program Grupy Energa przeszedł gruntowne zmiany, aby... Program profilaktyki raka piersi u kobiet » Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ zaprasza Panie w wieku 50-69 lat (przy określaniu wieku brany jest p... Studium przyjęte, wniosek o poprawkę dotyczącą Stogów też » Na LI sesji Rady Miasta Gdańska zgodnie z przewidywaniami najwięcej emocji wywołało przyjęcie Studiu... Stanowisko Radnych Dzielnicy Stogi w sprawie plaży » Przed zaplanowaną na poniedziałek sesją na której będzie głosowane przyjęcie Studium uwarunkowań i k... Kazimierz Koralewski: Czy do zwycięstwa wystarczą beneficjenci miejski... » Z Kazimierzem Koralewskim, przewodniczącym Klubu Radnych PiS w Radzi Miasta Gdańska rozmawia Artur S... Dodatkowe pieniądze na świadczenia medyczne na Pomorzu » Dodatkowe ponad 17 milionów złotych na świadczenia medyczne otrzymał w ostatnich dniach pomorski NFZ... Gdańskie grant(d)y - komu się darzy » Prezydent Gdańska w roku wyborczym nie jest skąpcem. Udziela wsparcia tym, którzy nie szczędzą mu po... Plaża na Stogach uratowana!? » Mobilizacja i zaangażowanie mieszkańców Stogów przyniosły skutek. Na posiedzeniu klubu radnych PO za... Stożanie bronią swojej plaży » Od kilku tygodni olbrzymie emocje budzi sprawa plaży na Stogach. Mieszkańcy dzielnicy są zaniepokoje...
Reklama
Studium przyjęte, wniosek o poprawkę dotyczącą Stogów też
poniedziałek, 23 kwietnia 2018 15:38
Studium przyjęte, wniosek o poprawkę dotyczącą Stogów też
Na LI sesji Rady Miasta Gdańska zgodnie z przewidywaniami najwięcej ...
Trefl w półfinale PlusLigi!
niedziela, 22 kwietnia 2018 20:02
Trefl w półfinale PlusLigi!
Siatkarze Trefla zagrają w półfinale PlusLigii ze Skrą Bełchatów ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

„Raz zobaczony rysunek i wszystko wiesz” - prof. Marek Model
czwartek, 19 kwietnia 2018 16:22
„Raz zobaczony rysunek i wszystko wiesz” - prof. Marek Model
Kiedy przed dwoma laty opublikowałem wywiad z prof. Markiem Modelem, ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Program ferii z GZSiSS
wtorek, 23 stycznia 2018 22:18
Program ferii z GZSiSS
Od 29 stycznia do 9 lutego w województwie pomorskim dzieci i młodzie ...
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
poniedziałek, 09 kwietnia 2018 20:49
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
Siesta Festival po raz kolejny zagości w Gdańsku. Wystąpią gwiazdy ...
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
środa, 14 czerwca 2017 13:58
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
12 czerwca w Gimnazjum w Kosakowie (woj. pomorskie) odbyła  się Woj ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...
Ocena użytkowników: / 9
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 27 czerwca 2016 15:01

Końcówka obwodnicy w Chylonii z tunelem pod ul. Morską i torami kolejowymi? Zdaniem Jerzego Szulista, prezydenta Gdyńskiego Związku Pracodawców "Nord", to kluczowa inwestycja drogowa dla Gdyni i regionu. Wojciecha Szczurka, prezydenta Gdyni, cieszy każdy przejaw poparcia. Burmistrz Redy, Krzysztof Krzemiński, liczy, że to może być początek dla budowy OPAT-u.



Gdyński Związek Pracodawców "Nord" od momentu powstania zwraca uwagę na problemy komunikacyjne w północnej, przemysłowej dzielnicy Gdyni. Dla firm z ulicy Hutniczej, a przede wszystkim dla gdyńskiego portu, niesprawny układ drogowy stał się poważnym problemem gospodarczym. Tym bardziej, że przeciążona Trasa Kwiatkowskiego to jedyna droga do granicy morskiej państwa, a dla wielu przedsiębiorstw z ul. Hutniczej utrzymanie reżimu logistycznego jest warunkiem zachowania konkurencyjności na rynku.


- Nie mówimy o fanaberiach tylko warunkach dla funkcjonowania całej strefy gospodarki Gdyni, Pomorza, a nawet Polski. Władze Gdyni zamiast urządzać park na końcówce obwodnicy w Chyloni, powinny natychmiast przystąpić do pracy przy budowie tunelu pod ulicą Morską i torami kolejowymi, żeby otworzyć dzielnicę przemysłową i połączyć ją bezpośrednio i bezkolizyjnie z siecią dróg krajowych. Tymczasem musimy walczyć z szykanami przy ulicy Hutniczej - mówi Jerzy Szulist, który także w niedawnym wywiadzie dla portalu wybrzeze24.pl nie ukrywał krytycznej oceny pracy władz miasta.


Budowa Drogi Czerwonej i OPAT-u (obwodnicy północnej aglomeracji trójmiejskiej) to jedno z najpoważniejszych zadań drogowych na Pomorzu - ważna nie tylko w Gdyni, choć w Gdyni się zaczyna. Gdyńscy przedsiębiorcy wskazując na konieczność przedłużenia obwodnicy tunelem w Chylonii... zapraszają do pracy nie tylko lokalnych samorządowców.


Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, do propozycji "Nordu" odniósł się szybko i życzliwie: "Budowa nowego drogowego połączenia gdyńskiego portu z siecią dróg krajowych jest koniecznością w obliczu stale rozwijającej się gospodarki morskiej i rosnącego znaczenia transportu lądowego. Droga Czerwona ma także znacząco poprawić skomunikowanie północnych dzielnic miasta. Dlatego każdy  przejaw poparcia, od najróżniejszych grup społecznych, stowarzyszeń, czy też związków niezwykle cieszy, bo pokazuje jak bardzo potrzebna to inwestycja - zarówno w skali miasta, regionu, kraju, a także kontynentu - napisał W. Szczurek w odpowiedzi na pytanie wybrzeze24.pl.


Do inicjatywy budowy tunelu pod ul. Morską, początku Drogi Czerwonej, życzliwie odniósł się też burmistrz Redy, Krzysztof Kamiński. W jego opinii, rozwój portu determinuje budowę Drogi Czerwonej, jest ona warunkiem rozwoju firm i usług nie tylko w porcie, ale także w Redzie, to też kwestia standardu życia mieszkańców. Jak napisał K. Kamiński "połączenie Obwodnicy Trójmiejskiej z terenami portowymi - z pokonaniem torów kolejowych przebiegających prostopadle do trasy - zapoczątkuje realizację tak potrzebnej i wyczekiwanej OPAT, której wspomniana część jest najtrudniejszym, i co się z tym wiąże, najdroższym elementem obwodnicy."


- Po prostu chcemy, żeby sprawa przedłużenia obwodnicy tunelem pod ulicą Morską i torami kolejowymi była przedmiotem wspólnej gdyńskiej troski i tak jak przedsiębiorcy w Gdańsku lobbują tunel pod Pachołkiem, tak my zapraszamy nasze władze do energicznych starań i obiecujemy swoje zaangażowanie - mówi wybrzeze24.pl, Krzysztof Chachulski, członek zarządu "Nordu".


- Cieszę się, że gdyńscy przedsiębiorcy potrafią się zintegrować i stają się ważnym partnerem dla samorządu - mówi poseł PiS, Marcin Horała, kandydat na prezydenta Gdyni w ostatnich wyborach samorządowych, b. radny miejski.


Jak każda ważna inicjatywa, przekopywanie tunelu zaczyna się więc w Gdyni od pierwszego słowa...
GG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież