Kazimierz Zimny: Maraton to idea i powrót do źródeł sportu » Z Kazimierzem Zimnym, olimpijczykiem z Melbourne i Rzymu (brązowy medal), koordynatorem XXIV Orlen M... Gdzie jest oświadczenie prezesa Investgda? » Od kwietnia ub. roku Alan Aleksandrowicz, prezes gdańskiej spółki Investgda, dodatkowo, ze wskazania... Pomorskie konsultacje w sprawie systemu wsparcia osób niepełnosprawnyc... » Przedstawiciele Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Państwowego Funduszu Rehabilitacj... Pożar w stoczni » Kłęby gęstego gryzącego dymu spowiły we wtorek od godzin południowych śródmieście Gdańska. Nad teren... Stowarzyszenie myGdańsk.pl przekazało Szkole Fregata drukarkę 3D » W poniedziałek 16 lipca Andrzej Jaworski, Karolina Helmin-Biercewicz i Hubert Grzegorczyk ze Stowarz... Święto truskawki na Złotej Górze » W sobotę 7 lipca w Centrum Sportów Wodnych i Promocji Regionu w Brodnicy Górnej koło Kartuz odbyła s... Dyptyk "Wołyń" eksponatem miesiąca w MIIWŚ » Dyptyk "Wołyń" autorstwa Moniki Duliasz to kolejny eksponat miesiąca, który można oglądać na poziomi... Sensoryczne zwiedzanie Oliwy » Fundacja I See You rozpoczęła cykl wycieczek po Gdańsku dla beneficjentów Fundacji.Zwiedzanie rozpoc... Wystawa „Milion zza oceanu” i jeep Wielkiej Czerwonej Jedynki w MIIWŚ » W Muzeum II Wojny Światowej otwarto wystawę „Milion zza oceanu” oraz zaprezentowano najnowszy nabyte... Szpitalne kominy - sute pensje u marszałka » Setki tysięcy złotych kosztują zarządy pomorskich spółek szpitalnych. Radna Danuta Sikora (PiS) pisz...
Reklama
W Sopocie jak w Dubaju? Jakubiak odpowiada Skwierawskiemu
piątek, 20 lipca 2018 18:35
W Sopocie jak w Dubaju? Jakubiak odpowiada Skwierawskiemu
- To są działania, które mają usadowić na kortach Sopockiego Klub ...
Lechia wygrała na inaugurację w Białymstoku!
piątek, 20 lipca 2018 20:53
Lechia wygrała na inaugurację w Białymstoku!
Od niespodzianki, ale bardzo miłej rozpoczęli rywalizację w sezonie ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

wtorek, 10 lipca 2018 15:35
W galerii ZPAP w Gdańsku rozpoczęła się ekspozycja wystawy twórcz ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
poniedziałek, 09 kwietnia 2018 20:49
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
Siesta Festival po raz kolejny zagości w Gdańsku. Wystąpią gwiazdy ...
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
środa, 14 czerwca 2017 13:58
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
12 czerwca w Gimnazjum w Kosakowie (woj. pomorskie) odbyła  się Woj ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...
Ocena użytkowników: / 9
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 27 czerwca 2016 15:01

Końcówka obwodnicy w Chylonii z tunelem pod ul. Morską i torami kolejowymi? Zdaniem Jerzego Szulista, prezydenta Gdyńskiego Związku Pracodawców "Nord", to kluczowa inwestycja drogowa dla Gdyni i regionu. Wojciecha Szczurka, prezydenta Gdyni, cieszy każdy przejaw poparcia. Burmistrz Redy, Krzysztof Krzemiński, liczy, że to może być początek dla budowy OPAT-u.



Gdyński Związek Pracodawców "Nord" od momentu powstania zwraca uwagę na problemy komunikacyjne w północnej, przemysłowej dzielnicy Gdyni. Dla firm z ulicy Hutniczej, a przede wszystkim dla gdyńskiego portu, niesprawny układ drogowy stał się poważnym problemem gospodarczym. Tym bardziej, że przeciążona Trasa Kwiatkowskiego to jedyna droga do granicy morskiej państwa, a dla wielu przedsiębiorstw z ul. Hutniczej utrzymanie reżimu logistycznego jest warunkiem zachowania konkurencyjności na rynku.


- Nie mówimy o fanaberiach tylko warunkach dla funkcjonowania całej strefy gospodarki Gdyni, Pomorza, a nawet Polski. Władze Gdyni zamiast urządzać park na końcówce obwodnicy w Chyloni, powinny natychmiast przystąpić do pracy przy budowie tunelu pod ulicą Morską i torami kolejowymi, żeby otworzyć dzielnicę przemysłową i połączyć ją bezpośrednio i bezkolizyjnie z siecią dróg krajowych. Tymczasem musimy walczyć z szykanami przy ulicy Hutniczej - mówi Jerzy Szulist, który także w niedawnym wywiadzie dla portalu wybrzeze24.pl nie ukrywał krytycznej oceny pracy władz miasta.


Budowa Drogi Czerwonej i OPAT-u (obwodnicy północnej aglomeracji trójmiejskiej) to jedno z najpoważniejszych zadań drogowych na Pomorzu - ważna nie tylko w Gdyni, choć w Gdyni się zaczyna. Gdyńscy przedsiębiorcy wskazując na konieczność przedłużenia obwodnicy tunelem w Chylonii... zapraszają do pracy nie tylko lokalnych samorządowców.


Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, do propozycji "Nordu" odniósł się szybko i życzliwie: "Budowa nowego drogowego połączenia gdyńskiego portu z siecią dróg krajowych jest koniecznością w obliczu stale rozwijającej się gospodarki morskiej i rosnącego znaczenia transportu lądowego. Droga Czerwona ma także znacząco poprawić skomunikowanie północnych dzielnic miasta. Dlatego każdy  przejaw poparcia, od najróżniejszych grup społecznych, stowarzyszeń, czy też związków niezwykle cieszy, bo pokazuje jak bardzo potrzebna to inwestycja - zarówno w skali miasta, regionu, kraju, a także kontynentu - napisał W. Szczurek w odpowiedzi na pytanie wybrzeze24.pl.


Do inicjatywy budowy tunelu pod ul. Morską, początku Drogi Czerwonej, życzliwie odniósł się też burmistrz Redy, Krzysztof Kamiński. W jego opinii, rozwój portu determinuje budowę Drogi Czerwonej, jest ona warunkiem rozwoju firm i usług nie tylko w porcie, ale także w Redzie, to też kwestia standardu życia mieszkańców. Jak napisał K. Kamiński "połączenie Obwodnicy Trójmiejskiej z terenami portowymi - z pokonaniem torów kolejowych przebiegających prostopadle do trasy - zapoczątkuje realizację tak potrzebnej i wyczekiwanej OPAT, której wspomniana część jest najtrudniejszym, i co się z tym wiąże, najdroższym elementem obwodnicy."


- Po prostu chcemy, żeby sprawa przedłużenia obwodnicy tunelem pod ulicą Morską i torami kolejowymi była przedmiotem wspólnej gdyńskiej troski i tak jak przedsiębiorcy w Gdańsku lobbują tunel pod Pachołkiem, tak my zapraszamy nasze władze do energicznych starań i obiecujemy swoje zaangażowanie - mówi wybrzeze24.pl, Krzysztof Chachulski, członek zarządu "Nordu".


- Cieszę się, że gdyńscy przedsiębiorcy potrafią się zintegrować i stają się ważnym partnerem dla samorządu - mówi poseł PiS, Marcin Horała, kandydat na prezydenta Gdyni w ostatnich wyborach samorządowych, b. radny miejski.


Jak każda ważna inicjatywa, przekopywanie tunelu zaczyna się więc w Gdyni od pierwszego słowa...
GG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież