Milionerzy z pomorskiego SLD » Co prawda SLD na Pomorzu pod przywództwem Jerzego Śniega, b. I sekretarza PZPR w gminie Kwidzyn, to ... Daniel Obajtek: Fuzje potrzebne są właśnie na złe czasy » Czy kryzys wywołany pandemią koronawirusa to dobry moment na połączenia spółek? Co dla Pomorza oznac... Groźna niefrasobliwość marszałka Struka » Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk jest zarażony koronawirusem. Nie poddał się kwara... Jerzy Barzowski: Struk miał świadomość niebezpieczeństwa i ryzyka » Z Jerzym Barzowskim, przewodniczącym klubu radnych PiS w Sejmiku Województwa Pomorskiego rozmawia Ar... Komunikat Dyrektora Muzeum II Wojny Światowej » Komunikat dr Karola Nawrockiego Dyrektora Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, dotyczący sprawy sądo... 4 kwietnia wyjątkowy koncert i premiera płyty w Radiu Gdańsk. Pamiętam... » Koncert fortepianowy polskiego wirtuoza młodego pokolenia Szymona Nehringa oraz promocja płyty #Pami... PKN ORLEN bliżej przejęcia Grupy ENERGA » PKN ORLEN otrzymał bezwarunkową zgodę Komisji Europejskiej na przejęcie Grupy ENERGA.To kolejny krok... PKN Orlen wstrzymał dostawy odkażacza nieuczciwym supermarketom » PKN Orlen zdecydował o wstrzymaniu dostaw płynu do dezynfekcji rąk do supermarketów, które łamią zap... Upadek Festung Danzig » Kiedy 19 września 1939 roku już w parę dni po zdobyciu Westerplatte kawalkada samochodów świty Adolf... Konkursy online Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej » Wielkim wyzwaniem dla dzieci i młodzieży jest zamknięcie szkół i przedszkoli na czas zagrożenia epid...
Reklama
Daniel Obajtek: Fuzje potrzebne są właśnie na złe czasy
czwartek, 02 kwietnia 2020 15:27
Daniel Obajtek: Fuzje potrzebne są właśnie na złe czasy
Czy kryzys wywołany pandemią koronawirusa to dobry moment na połąc ...
Przedwczesne zakończenie sezonu to dla Arki katastrofa
środa, 18 marca 2020 17:36
Przedwczesne zakończenie sezonu to dla Arki katastrofa
Nadal nie wiadomo, czy rozgrywki Ekstraklasy zostaną dokończone. Je ...
Zarząd Lechii Gdańsk rezygnuje z połowy wynagrodzenia
poniedziałek, 30 marca 2020 09:27
Zarząd Lechii Gdańsk rezygnuje z połowy wynagrodzenia
Zarząd Lechii Gdańsk obniżył swoje wynagrodzenie o połowę. To pi ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Nie zwykły Sopot Moniki Knoblauch-Kwapińskiej
poniedziałek, 16 marca 2020 14:45
Nie zwykły Sopot Moniki Knoblauch-Kwapińskiej
Wystawa malarska w Dworku Sierakowskich sopockiej artystki i architekt ...

Foto "Kwiatki"

Foto
środa, 18 marca 2020 10:30
Foto
W marcu na chwilkę Pomorze odwiedziła zima... ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
sobota, 29 lutego 2020 12:50
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
Porywające kubańskie show zagości w niedzielę 1 marca br. w Gdańs ...
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
poniedziałek, 17 lutego 2020 09:52
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
Za nami XI Rumska Gala Sportu i dwudziesty szósty konkurs „Na Najle ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

Przemysł stoczniowy w dobie pandemii

Ocena użytkowników: / 7
SłabyŚwietny 
wtorek, 24 marca 2020 11:38

Jakie procedury obwiązują armatorów, stoczniowców, portowców i morskich kontrahentów w czasie pandemii koronawirusa? Na to ważne dla gospodarki morskiej pytanie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odpowiedziało informacją m.in. o procedurze dotyczącej wejścia statków przychodzących na remonty do polskich stoczni w czasie tego wyjątkowego stanu.


Maciej Styczyński, naczelnik Wydziału Przemysłu Okrętowego Departamentu Gospodarki Morskiej w ministerstwie gospodarki morskiej w sprawie postępowania ze statkami przychodzącymi na remonty do polskich stoczni, wyjaśnił, że procedura jest taka, jak w przypadku każdego statku towarowego. Jednymi słowy - agent awizuje statek na wejście do portu (stoczni), znany jest stan załogi, wiadomo kiedy i w jakich portach załoganci przebywali wcześniej.

Po zacumowaniu statku na pokład wchodzą funkcjonariusze Straży Granicznej i Straży Pożarnej w celu sprawdzenia stanu zdrowia załogi, w tym pomiaru temperatury. Dalsze procedury, włącznie z zakazem zejścia załogi w porcie, stoczni, ze statku, czy pomiar temperatury w kolejnych dniach pobytu w stoczni, wyznacza Straż Graniczna i służby Głównego Inspektora Sanitarnego. Działania w zakresie zapobiegania COVID-19 muszą być uzgodnione z SG i GIS.

Dyrektorzy Urzędów Morskich są członkami sztabów kryzysowych wojewodów oraz pozostają w kontakcie z Komendantem Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Zalecany jest bezpośredni kontakt z właściwymi terytorialnie służbami dyżurnymi kapitanatów portów, oficerem dyżurnym Straży Granicznej lub Granicznym Inspektorem Sanitarnym.


Mirosław Piórek, przewodniczący Krajowej Sekcji Przemysłu Okrętowego NSZZ „Solidarność” i przewodniczący NSZZ „Solidarność” w największej polskiej stoczni Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. Józefa Piłsudskiego, komentuje sytuację w związku z pandemią COVID-19:
Nim jeszcze przybrało to rozmiar pandemii mieliśmy świadomość po sygnałach z Azji, że sprawa jest poważna. Wcześniej zabezpieczyliśmy środki dezynfekujące. Pandemia zmieni nasze zachowania, zmieni nasz sposób postrzegania świata, też i styl pracy.

Każdy statek wchodzący do Stoczni składa deklarację medyczną w kapitanacie portu. Deklaracja zawiera informację gdzie statek był w ostatnich 10 portach i 30 dniach oraz stan załogi pod kątem medycznym. Jeśli dane okażą się niepokojące Kapitanat ma wytyczne i statek nie wejdzie do portu, czy stoczni.

Ochrona Stoczni monitoruje skład załóg statkowych, również tych które się wymieniają oraz serwisantów przybywających na statek pod kątem obywatelstwa i czy ktoś w ostatnim czasie był w rejonach zagrożonych. Przed remontem kapitan jest zobligowany o konieczności informowania w sytuacji pojawienia się symptomów choroby u kogokolwiek z załogi.

Każdej osobie wchodzącej na teren Stoczni jest mierzona termometrem. W przypadku stwierdzenia podwyższonej temperatury – nie wejdzie na jej teren. Każda osoba nie mająca przepustki stałej wypełnia ankietę bezpieczeństwa.

Wydano polecenia by bezwzględnie stosować zasady higieny, myć dłonie, unikać kontaktu fizycznego, np. poprzez podanie ręki, podczas rozmów bezpośrednich stosować dystans, nie gromadzić się w grupy. Przy wejściu na trapy i na statek trzeba zachować odległość pomiędzy pracownikami co najmniej 4 metrów.

Nie są wydawane przepustki dla nowych pracowników firm kooperujących oraz tych, których przepustki są nieaktywne. Realizowane jest wyłącznie przedłużenie ważności przepustek. Zorganizowany jest przed wjazdem do Stoczni posterunek kontrolny gdzie są kontrolowani kierowcy z dostawami. Jeśli są jakiekolwiek podejrzenia wobec kierowcy może wjechać wyłącznie na magazyn armatorski w eskorcie auta ochrony. Kierowca dostanie maskę i ma zakaz opuszczania kabiny. Autobusy przewożące pracowników każdorazowo przed wyjazdem z bazy są wysprzątane i odkażone płynem dezynfekującym. Wdrożono ograniczenie osób w pojazdach do 30 osób.

Chronimy ludzi wymagając przestrzegania procedur, które dotyczą tak samo zarządu, pracowników, kooperantów i armatorów. Dla przemysłu, dużej firmy jak nasza w przypadku kwarantanny, oznacza, że tysiące ludzi nie będzie miało pracy.

ASG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież