Taneczne „Pompowanie Radości" » W ramach akcji studentów UG „Pompujemy Radość" w piątek, 22 maja, dla małych podopiecznych Kliniki P... Tomasz Posadzki: Gdańsk usług wspólnych - prestiż i bezład » Z mec. Tomaszem Posadzkim, w latach 1994–2002 radnym miasta Gdańska, od 1994 do 1998 prezydentem Gda... 75 lat "Dziennika Bałtyckiego" - "co do napisania?" » "Dziennik Bałtycki" świętował 75 urodziny. Po raz pierwszy ukazał się PT Czytelnikom - 4 strony, 3 t... Płażynski pisze do prezesa Goldmana Sachsa - sprawa Gedanii to... » Poseł na Sejm RP Kacper Płażyński podejmuje dalsze działania na rzecz ratowania zabytkowego terenu K... K. Płażyński: Robyg nie zmusi mnie do milczenia w sprawie Gedanii » Deweloper Robyg przesłał do posła Kacpra Płażyńskiego pismo, w którym domaga się przeprosin i zapłat... Radni PiS chcą oddać hołd Janowi Pawłowi II » Radni klubu PiS w Radzie Miasta Gdańska przedstawili projekt stanowiska z okazji 100 rocznicy urodzi... 42 tys. zł dla Struka - za flirt z rządami PRL » Marszałek pomorski, wiceprzewodniczący PO na Pomorzu, Mieczysław Struk, od 1988 roku "towarzysz nacz... Bogusław Gołąb: Kadencja pionierów » Z Bogusławem Kazimierzem Gołąbem, uczestnikiem strajków z 1970, 1980 r. i 1988 r., stoczniowcem, w 1... Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka otwarta dla czytelników » Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Gdańsku jest już otwarta dla czytelników. W związku ze stanem e... Nie żyje legenda polskiego judo shihan Ryszard Zieniawa » Odszedł Ryszard Zieniawa, trener klasy mistrzowskiej judo. Człowiek skromny i twardy w „miękkiej szt...
Reklama
Tarcza na Pomorzu -
czwartek, 14 maja 2020 07:20
Tarcza na Pomorzu -
Gdański ZUS wypłacił już pomorskim przedsiębiorcom w ramach tarcz ...
eWinner 1. Liga ma ruszyć 11 lipca
środa, 13 maja 2020 18:57
eWinner 1. Liga ma ruszyć 11 lipca
Rywalizacja w żużlowej eWinner 1. Lidze ma się rozpocząć 11 lipca ...
Nalepa i Arak na dłużej w Lechii
poniedziałek, 11 maja 2020 18:03
Nalepa i Arak na dłużej w Lechii
Lechia Gdańsk przedłużyła kontrakty z Jakubem Arakiem oraz Michał ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Odszedł prof. Marek Model
piątek, 15 maja 2020 14:25
Odszedł prof. Marek Model
W wieku 61 lat, 15 maja 2020, po ciężkiej chorobie, którą znosił ...

Foto "Kwiatki"

Foto
środa, 18 marca 2020 10:30
Foto
W marcu na chwilkę Pomorze odwiedziła zima... ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
sobota, 29 lutego 2020 12:50
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
Porywające kubańskie show zagości w niedzielę 1 marca br. w Gdańs ...
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
poniedziałek, 17 lutego 2020 09:52
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
Za nami XI Rumska Gala Sportu i dwudziesty szósty konkurs „Na Najle ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

Przemysł stoczniowy w dobie pandemii

Ocena użytkowników: / 7
SłabyŚwietny 
wtorek, 24 marca 2020 11:38

Jakie procedury obwiązują armatorów, stoczniowców, portowców i morskich kontrahentów w czasie pandemii koronawirusa? Na to ważne dla gospodarki morskiej pytanie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odpowiedziało informacją m.in. o procedurze dotyczącej wejścia statków przychodzących na remonty do polskich stoczni w czasie tego wyjątkowego stanu.


Maciej Styczyński, naczelnik Wydziału Przemysłu Okrętowego Departamentu Gospodarki Morskiej w ministerstwie gospodarki morskiej w sprawie postępowania ze statkami przychodzącymi na remonty do polskich stoczni, wyjaśnił, że procedura jest taka, jak w przypadku każdego statku towarowego. Jednymi słowy - agent awizuje statek na wejście do portu (stoczni), znany jest stan załogi, wiadomo kiedy i w jakich portach załoganci przebywali wcześniej.

Po zacumowaniu statku na pokład wchodzą funkcjonariusze Straży Granicznej i Straży Pożarnej w celu sprawdzenia stanu zdrowia załogi, w tym pomiaru temperatury. Dalsze procedury, włącznie z zakazem zejścia załogi w porcie, stoczni, ze statku, czy pomiar temperatury w kolejnych dniach pobytu w stoczni, wyznacza Straż Graniczna i służby Głównego Inspektora Sanitarnego. Działania w zakresie zapobiegania COVID-19 muszą być uzgodnione z SG i GIS.

Dyrektorzy Urzędów Morskich są członkami sztabów kryzysowych wojewodów oraz pozostają w kontakcie z Komendantem Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Zalecany jest bezpośredni kontakt z właściwymi terytorialnie służbami dyżurnymi kapitanatów portów, oficerem dyżurnym Straży Granicznej lub Granicznym Inspektorem Sanitarnym.


Mirosław Piórek, przewodniczący Krajowej Sekcji Przemysłu Okrętowego NSZZ „Solidarność” i przewodniczący NSZZ „Solidarność” w największej polskiej stoczni Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. Józefa Piłsudskiego, komentuje sytuację w związku z pandemią COVID-19:
Nim jeszcze przybrało to rozmiar pandemii mieliśmy świadomość po sygnałach z Azji, że sprawa jest poważna. Wcześniej zabezpieczyliśmy środki dezynfekujące. Pandemia zmieni nasze zachowania, zmieni nasz sposób postrzegania świata, też i styl pracy.

Każdy statek wchodzący do Stoczni składa deklarację medyczną w kapitanacie portu. Deklaracja zawiera informację gdzie statek był w ostatnich 10 portach i 30 dniach oraz stan załogi pod kątem medycznym. Jeśli dane okażą się niepokojące Kapitanat ma wytyczne i statek nie wejdzie do portu, czy stoczni.

Ochrona Stoczni monitoruje skład załóg statkowych, również tych które się wymieniają oraz serwisantów przybywających na statek pod kątem obywatelstwa i czy ktoś w ostatnim czasie był w rejonach zagrożonych. Przed remontem kapitan jest zobligowany o konieczności informowania w sytuacji pojawienia się symptomów choroby u kogokolwiek z załogi.

Każdej osobie wchodzącej na teren Stoczni jest mierzona termometrem. W przypadku stwierdzenia podwyższonej temperatury – nie wejdzie na jej teren. Każda osoba nie mająca przepustki stałej wypełnia ankietę bezpieczeństwa.

Wydano polecenia by bezwzględnie stosować zasady higieny, myć dłonie, unikać kontaktu fizycznego, np. poprzez podanie ręki, podczas rozmów bezpośrednich stosować dystans, nie gromadzić się w grupy. Przy wejściu na trapy i na statek trzeba zachować odległość pomiędzy pracownikami co najmniej 4 metrów.

Nie są wydawane przepustki dla nowych pracowników firm kooperujących oraz tych, których przepustki są nieaktywne. Realizowane jest wyłącznie przedłużenie ważności przepustek. Zorganizowany jest przed wjazdem do Stoczni posterunek kontrolny gdzie są kontrolowani kierowcy z dostawami. Jeśli są jakiekolwiek podejrzenia wobec kierowcy może wjechać wyłącznie na magazyn armatorski w eskorcie auta ochrony. Kierowca dostanie maskę i ma zakaz opuszczania kabiny. Autobusy przewożące pracowników każdorazowo przed wyjazdem z bazy są wysprzątane i odkażone płynem dezynfekującym. Wdrożono ograniczenie osób w pojazdach do 30 osób.

Chronimy ludzi wymagając przestrzegania procedur, które dotyczą tak samo zarządu, pracowników, kooperantów i armatorów. Dla przemysłu, dużej firmy jak nasza w przypadku kwarantanny, oznacza, że tysiące ludzi nie będzie miało pracy.

ASG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież