Radni PiS i poseł Płażyński chcą poszerzenia Parku im. Ronalda Reagana » Procedowany plan zagospodarowania terenów zielonych na wschód od mola w Brzeźnie zakłada budowę 19-,... W tygodniku „Sieci”: Jak sędziowie chronią eSBeków » W nowym wydaniu tygodnika „Sieci” szokujące ustalenia: seria wyroków lekceważących konstytucję i ust... Krzysztof Piekarski: Polityczny fresk mieszczański - od Strasburga do ... » Z dr. Krzysztofem Piekarskim, wykładowcą w Zakładzie Teorii Polityki Instytutu Politologii UG rozmaw... Radio Gdańsk ujawnia: kontrola w fundacji Palium i relacje rodzinne » Do 30 czerwca Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ma przeprowadzić kontrolę wydatkowania pie... Co z Gedanią? » Historyczny teren klubu sportowego KKS Gedania w Gdańsku wpisany do rejestru zabytków pod numerem 19... Burmistrz Żukowa w klinczu w sołectwie Nowy Świat » Od zeszłego roku trwa postępowanie administracyjne prowadzone przez gminę Żukowo w celu wydania waru... Poseł i radny próbowali złożyć wniosek o odwołanie prezesa SM Ujeścisk... » Poseł Kacper Płażyński i radny Przemysław Majewski na spotkaniu z mediami przed siedzibą Spółdzielni... „Środa z profilaktyką” w NFZ: walka z otyłością » W środę 15 stycznia, w godzinach od 10 do 14 w siedzibie pomorskiego NFZ przy ulicy Podwale Staromie... W tygodniku „Sieci”: Potężny mafijny atak na Ziobrę » W nowym wydaniu tygodnika „Sieci” dziennikarze opisują, jak bezwzględna walka Zbigniewa Ziobry z prz... Otwarcie Alei Pawła Adamowicza » W poniedziałek 13 stycznia została otwarta Aleja Pawła Adamowicza, nowa trasa między Pieckami-Migowe...
Reklama
Jadłodzielnia w gdańskim magistracie
poniedziałek, 23 grudnia 2019 22:02
Jadłodzielnia w gdańskim magistracie
Ponad 520 tys. złotych wydał gdański urząd miejski za "usługi res ...
Filary Arki Gdynia zostają nad morzem
poniedziałek, 20 stycznia 2020 12:05
Filary Arki Gdynia zostają nad morzem
Pavels Steinbors i Michał Nalepa – jedni z najlepszych zawodników ...
Lechia wygrał sparing z Greuther Fuerth
poniedziałek, 20 stycznia 2020 21:50
Lechia wygrał sparing z Greuther Fuerth
Pierwszy sparing podczas obozu w tureckim Belek rozegrała Lechia. Pod ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Nie żyje prof. Andrzej Dyakowski
wtorek, 14 stycznia 2020 19:23
Nie żyje prof. Andrzej Dyakowski
W wieku 84 lat zmarł nagle prof. Andrzej Dyakowski (ur. 1936), artyst ...

Foto "Kwiatki"

Foto
niedziela, 12 stycznia 2020 18:34
Foto
Bursztynowy ołtarz w kościele św. Brygidy w Gdańsku ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
LORD OF THE DANCE – Dangerous Games w ERGO Arenie
sobota, 09 listopada 2019 08:38
LORD OF THE DANCE – Dangerous Games w ERGO Arenie
W Gdańsku 16 listopada br. w ERGO Arenie zagości widowisko LORD OF T ...
Magdalena Łobacz: Angażujemy się w pomoc każdemu kto do nas trafia
poniedziałek, 13 stycznia 2020 15:37
Magdalena Łobacz: Angażujemy się w pomoc każdemu kto do nas trafia
Rozmowa z Magdaleną Łobacz, z założycielką Pomorskiej Kliniki Ter ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

Bez portu morskiego w Gdańsku Pomorze nie ma szansy na rozwój

Ocena użytkowników: / 3
SłabyŚwietny 
środa, 02 października 2019 07:19

1 października 2019 roku odbył się briefing prasowy kandydata na posła Sejmu RP z listy Prawa i Sprawiedliwości Arwida Żebrowskiego na temat rozwoju gospodarczo-morskiego Gdańska i Pomorza.


Port Gdański chce się znaleźć w czołowej "10" portów europejskich i jednocześnie zostać największym portem Bałtyku. Ma w tym pomóc budowa Portu Centralnego na wodach Zatoki Gdańskiej. Port Centralny to flagowa inwestycja w Porcie Gdańsk. Pozwoli polskiej gospodarce morskiej wejść do czołówki portów europejskich i konkurować z portami światowymi. Opracowywanie koncepcji zagospodarowania Portu Centralnego zajęło wykonawcy i władzom portu blisko rok.
- Dzisiaj na porty morskie należy patrzeć nie tylko z perspektywy transportu morskiego, ale przede wszystkim jako centra gospodarcze, gdzie dzięki dostawom towarów rozwija się zarówno lokalna gospodarka, jak również ta ogólnokrajowa. Bazy logistyczne, dziś tworzą się na całym świecie. W Polsce takim przykładem jest Kutno, które dzięki węzłowi kolejowemu stanowi jeden z najlepiej rozwijających się ośrodków gospodarczych, zapewniając wiele miejsc pracy. Bez portu morskiego w Gdańsku Pomorze nie ma szans na rozwój, dlatego tak ważne jest aby powstał jak najszybciej Centralny Port Morski – powiedział Arwid Żebrowski, kandydat na posła Sejmu RP z listy Prawa i Sprawiedliwości.


Zgodnie z projektem koszt budowy Centralnego Portu Gdańskiego wyniesie ok. 11 mld zł. Inwestycja rozpocznie się jeszcze w tym roku, a jej termin zakończenia przewidziany jest na 2029 rok. Zbudowanych zostanie 19 km nabrzeży eksploatacyjnych oraz 8,5 km falochronów. Obszar inwestycji obejmie ok. 1400 ha wód Zatoki Gdańskiej oraz 400 ha sztucznego lądu. Pozwoli to objąć portowi gdańskiemu prymat na Morzu Bałtyckim (dziś jest to 4 miejsce) i wejść do pierwszej 10-tki portów w Europie. Skala inwestycji obejmie dwa nowe terminale kontenerowe – Offshore i LNG oraz dedykowaną przestań dla nowych stoczni i terminalu pasażerskiego.


Szczególnie ważne dla rozwoju Pomorza jest stworzenie tzw. suchego portu w Zajączkowie Tczewskim, a także uregulowanie żeglugi rzecznej na Wiśle.
- Należy dokonać pogłębienia rzeki do co najmniej 2,8 metra i wykorzystywać ją do celów przemysłowych (transport rzeczny), jak również turystycznych. Suchy port ma być zapleczem dystrybucyjno-przeładunkowym, które umożliwi sprawną i efektywną obsługę ładunków oraz pomoże trójmiejskim portom w konkurowaniu z portami międzynarodowymi. Projekt ma odciążyć obwodnicę Trójmiasta od ruchu ciężkich samochodów z kontenerami i przenieść ruch ładunków podróżujących dziś po drogach Gdańska, Gdyni i Sopotu na tory – wskazał Arwid Żebrowski, kandydat na posła Sejmu RP z listy Prawa i Sprawiedliwości i pomysłodawca budowy suchego portu w Zajączkowie Tczewskim.


Suchy port w Zajączkowie Tczewskim trzeba bezpośrednio połączyć z drogą wojewódzką nr 224 w Szpęgawie, która prowadzi do autostrady.
Kandydat na posła Sejmu RP stwierdził również, że należy zatroszczyć się o dalszy rozwój przemysłu stoczniowego w Gdańsku. Będzie wnioskował, aby na ten cel zostały uruchomione środki finansowe z budżetu państwa, adekwatne do oczekiwań mieszkańców Pomorza.


Inne artykuły związane z:
Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież