Peugeot od lat próbuje wstąpić na terytorium zarezerwowane dla aut segmentu Premium. Model 607 pomimo wielu innowacyjnych rozwiązań nie stał się mocną konkurencją dla niemieckich limuzyn.
Francuski koncern ograniczył więc swoje apetyty do podboju klasy średniej plus, czyli skupiającej auta sporych już rozmiarów, ale ze względu na wyposażenie, komfort i zaawansowanie techniczne pozycjonowane wyżej niż przeciętni przedstawiciele segmentu D. 508 jest jednocześnie następcą dwóch modeli: większego 607 i mniejszego 407.
Ta kompilacja ma pozwolić Peugeotowi 508 na aktywną rywalizację min. z Volkswagenem Passatem, Oplem Insignią i Fordem Mondeo. Auto cechuje nowoczesna, dynamiczna linia nadwozia, pozbawiona jednak fajerwerków i zbędnych udziwnień. Maska, wraz z reflektorami zlewa się ku dołowi, gdzie zastaniemy masywną atrapę chłodnicy. Wnętrze zachowuje klasyczny układ. Na desce rozdzielczej trudno doszukiwać się futurystycznych rozwiązań. Ten spokój i harmonia wynikają z oczekiwań klientów, którzy jako dojrzali 40 i 50 latkowie są raczej konserwatywni. W centralnej części deski znajduje się duży wyświetlacz, poniżej zaś pokrętła i przyciski do obsługi radia i klimatyzacji. Dla zapewnienia odpowiedniego komfortu 508 wyposażono w czterostrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, oraz unikatowy system niezależnego ogrzewania, dzięki któremu wnętrze pojazdu może być podgrzane i przewietrzone nim wsiądzie do niego kierowca i pasażerowie. Do tego dochodzi nowoczesny system nawigacji i audio, oraz zestaw HI FI.
Wśród nowinek technicznych nowego Peugeota warto wymienić kolorowy wyświetlacz Head-up Display dający kierowcy dostęp do najważniejszych informacji tj. prędkość, czy wskazówki nawigacyjne bez odrywania wzroku od drogi. Informacje te są wyświetlane na przezroczystej, składanej płytce umieszczonej w polu widzenia kierowcy przed szybą czołową. Do innowacji należy również system pomiaru przestrzeni do parkowania. Dokonuje on pomiaru miejsca wokół samochodu i przekazuje wynik na wielofunkcyjny ekran. Kierowca otrzymuje informację o stopniu trudności planowanego manewru. Peugeot umiejętnie rozwija również proekologiczną technologię start&stop. W 508 zastosowano rozwiązanie e-HDI z jednostką diesla 1.6 112 KM. System podczas postoju samochodu np. na światłach automatycznie gasi silnik, a następnie gdy kierowca chce jechać dalej łagodnie go uruchamia. Wpływa to na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 do atmosfery.
Dni otwarte związane z wprowadzeniem Peugeota 508 planowane są na koniec marca. W sprzedaży znajdzie się wersja sedan, oraz kombi SW.
- Ten model wzbudza bardzo duże zainteresowanie klientów – mówi Piotr Sznejder, dyrektor handlowy w firmie Intervapo, autoryzowanym dilerze Peugeot w Gdańsku. – To samochód, który może wprowadzić bardzo dużo zamieszania w swoim segmencie. Jest konkurencyjny przede wszystkim wymiarami i przestronnością wnętrza. Nie bez znaczenia jest również technologiczne zaawansowanie modelu.
Atutem Peugeota 508 mają być silniki. W ofercie znajdują się jednostki benzynowe 1.6 120 KM i 156 KM, oraz diesle 1.6 HDI 112 , 2.0 HDI 140 KM i 163 KM, oraz 2,2 HDI 204 KM. Ceny 508 zaczynają się od 75,8 tys. zł.
S.I.
- 06/04/2011 09:16 - Kłopot serwisowy Forda
- 04/04/2011 16:38 - Chevrolet notuje wzrosty
- 04/04/2011 15:17 - Powraca legenda polskiej motoryzacji
- 04/04/2011 12:26 - Gdynia: Nowe hondy dla gdyńskiej drogówki
- 02/04/2011 21:36 - Nowe BMW 6 - szybkość z wiatrem we włosach
- 02/04/2011 21:18 - Nowe Audi RS3 - najszybszy kompakt
- 02/04/2011 19:20 - Michelin Pilot Super Sport - najszybsza opona świata
- 14/03/2011 21:39 - Przedpremierowa sprzedaż Focusa III: Trzecia generacja przeboju
- 11/03/2011 18:09 - Ostatni dzwonek na superoferty