Smak kawy zależy od miejsca jej pochodzenia. Kawa rośnie w pasie pomiędzy Zwrotnikiem Raka i Zwrotnikiem Koziorożca. Wyróżnia się trzy główne regiony uprawy kawy – azjatycki, afrykański i łaciński. Każdy rejon ma inny krajobraz, klimat i nadaje uprawianej i przetwarzanej tam kawie odmienny smak.
Miłośnicy kawy odwiedzający Galerię Bałtycką w zakupowym „amoku” mogą od wtorku przysiąść na chwilę w kawowym kiosku.
- Na otwarcie kawiarni w Galerii Bałtyckiej wybraliśmy Mikołajki, aby sprawić miłośnikom naszej kawy oraz klientom centrum handlowego wyjątkowy prezent. Już od dziś mogą się oni cieszyć niepowtarzalnym smakiem naszych mieszanek ziaren arabica i napojów na bazie espresso. Zapraszamy więc wszystkich do naszej nowej kawiarni – zaprasza Izabela Winsztal, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.
Nowa kawiarnia-kiosk Starbucks zlokalizowana jest na poziomie +1 Galerii Bałtyckiej przy Alei Grunwaldzkiej w Gdańsku. W jego wystroju dominuje ciemne drewno. W nowej kawiarni po raz pierwszy w Polsce wykorzystano nowe logo Starbucks jako element dekoracyjny. Punkt jest czynny od poniedziałku do soboty w godzinach 9:00-21:00 oraz w niedziele od 10:00 do 20:00.
Kawiarnia Starbucks oferuje wybór popularnych napojów kawowych na bazie espresso, takich jak Caffe Latte, Caffe Mocha czy Cappuccino. Oprócz świeżo parzonej kawy, klienci Starbucks mogą wybierać spośród kilkunastu rodzajów najwyższej jakości kaw ziarnistych 100% arabica pochodzących z Ameryki Łacińskiej, Afryki oraz regionu Azji i Pacyfiku.
Starbucks Coffee Company, dysponując kawiarniami na całym świecie, jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Dysponuje ona 17 tysiącami kawiarni w ponad 50 krajach.
Nazwa Starbucks pochodzi od nazwiska pierwszego oficera, jednego z bohaterów powieści i filmu „Moby Dick” autorstwa Hermana Melville’a.
Degustując różne rodzaje kawy można porównywać i zestawiać je ze sobą, uwzględniając ich aromat (zapach, jaki wydziela kawa), body (kawa o lekkim body sprawia wrażenie lekkości na języku, a jej smak nie utrzymuje się długo; „ciężar” kawy o pełnym body jest wyraźnie odczuwalny na języku, a jej smak pozostaje w ustach przez jakiś czas), kwasowość (kawy o wysokiej kwasowości określane są mianem żywych, orzeźwiających i rześkich bez posmaku, a kawy o niskiej kwasowości sprawiają wrażenie delikatnych, a ich smak na dłużej pozostaje w ustach) i smak (cytrusowy, kakaowy, czy jagodowy to tylko nieliczne z wielu smaków, jakie można wyczuć w kawie).
Słowniczek niektórych wyrażeń związanych z kawą
Arabica: Bardziej subtelna z dwóch najważniejszych na świecie rodzajów kawy.
Aromat: Jedna z czterech podstawowych cech wszystkich rodzajów kawy. Aromat jest określeniem używanym do opisania zapachu lub bukietu kawy.
Body: Waga lub gęstość kawy odczuwana na języku.
Dekofeinacja: Proces usuwania kofeiny z kawy.
Dymna: Im mocniejsze palenie, tym bardziej dymny aromat i smak.
Egzotyczna: Kawa o niezwykłych nutach aromatycznych i smakowych, np. kwiatowych, jagodowych i słodkich przypraw.
Fairtrade Certified™: Kawa z certyfikatem Fairtrade. Kawy produkowane przez małe, demokratycznie zarządzane spółdzielnie i rodzinne plantacje mogą dostać certyfikat Fairtrade.
Intensywna: Pojedyncza, silna cecha, np. ziemistość Sumatry lub dymny charakter French Roast.
Jagodowa: Nuta smakowa i aromat przypominają jagody albo borówki amerykańskie. Niektóre kawy z Afryki Wschodniej i Półwyspu Arabskiego posiadają tę cechę.
Karmelowy: Delikatna słodycz, zwłaszcza w mieszankach mocno palonych.
Kakaowy: Konsystencja i smak przypominający niesłodzone sproszkowane kakao. W ustach pozostawia suchy, ale przyjemny posmak.
Kawy organiczne: Kawy uprawiane bez użycia syntetycznych pestycydów, herbicydów lub nawozów sztucznych mogą otrzymać certyfikat „kawa organiczna”. Muszą być ponadto przetwarzane w zakładach obróbki i palarniach, które posiadają certyfikat organiczności.
Kawa z jednego regionu: Odnosi się do kaw takich jak Kenya, złożonych z kaw pochodzących tylko z jednego kraju i oferowanych w celu ukazania charakteru kaw z tego kraju.
Mieszanka: Odnosi się do kaw takich jak Caffè Verona, w których łączy się kawy z różnych krajów, aby uzyskać smak, jakiego nie posiada żadna kawa pochodząca z jednego regionu.
Pełne body: Cięższa konsystencja; im cięższe wrażenie na języku sprawia napój, tym więcej ma body.
Ziemista: To określenie stosuje się najczęściej do opisu kaw indonezyjskich; ziemiste smaki kojarzą się ze świeżą, pachnącą ziemią lub nawet grzybami. Sumatra należy do takich kaw.
- 13/12/2011 12:42 - Kształcenie online w gdańskim inkubatorze
- 12/12/2011 11:03 - II tura rekrutacji do projektu Szklane Domy
- 08/12/2011 17:01 - Turystyka biznesowa musi być profesjonalna
- 08/12/2011 16:57 - Pierwszy w Polsce ORLEN Meeting Point Stop Café
- 06/12/2011 14:10 - Start nowego marketu NOMI!
- 02/12/2011 17:03 - Gdański Hotel Podewils drugi w Polsce
- 02/12/2011 16:58 - Internetowa rewolucja w Polsce – szybciej, więcej, lepiej!
- 29/11/2011 09:05 - Hines dostał pozwolenie na budowę Centrum Biurowe Neptun
- 28/11/2011 08:13 - BCT finalistą XV Edycji Pomorskiej Nagrody Jakości
- 24/11/2011 14:42 - Koniec kawałów o policjantach?