Franciszek Szmyt – polski kupiec gdański » Franciszek Szmyt, Polak, kupiec gdański ur. 24.01.1895 pochodził z poznańskiego (Kościan) z rodziny ... Konwencja PiS w Gdańsku: Elity w Gdańsku służą sobie same » - Chcemy spełniać te małe i duże marzenia mieszkańców naszego miasta, są one bardzo nie wymagające, ... Karol Rabenda: Będziemy iść w stronę Gdańska zwróconego ku interesom j... » Z Karolem Rabendą, wiceprezesem partii Porozumienie, kandydatem Zjednoczonej Prawicy do Rady Miasta ... Z zarzutami w radzie nadzorczej spółki Arena Operator, bo Adamowicz za... » Urzędniczka z zarzutami prokuratorskimi, zawieszona na czas postępowania zastępczyni dyrektora Wydzi... PKN Orlen ma plan ekspansji. Połączenie z Lotosem to pierwszy krok » Daniel Obajtek, były wójt Pcimia i były prezes ENERGA SA, obecnie prezes zarządu PKN Orlen uważa, że... Kacper Płażyński przedstawił swoją drużynę » Kacper Płażyński, kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Gdańska, przed siedzibą Rady Miasta pr... III Gdański Piknik Patriotyczny » Na terenie Sali BHP odbył się III Gdański Piknik Patriotyczny. - Głównym przesłaniem tej edycji Pikn... Korekty PiS do sejmiku i rady miasta - Kanthak i Rabenda liderami? » Jak nieoficjalnie dowiedziała się "Gazeta Gdańska", na listach Prawa i Sprawiedliwości do rady miast... Kto objada się tortem na lotnisku Wałęsy? 600 tys. dla rady, a reszta.... » Wielu z nas skorzysta lub skorzystało z usług linii lotniczych. Przeloty już dawno przestały być eks... Melodie wyborcze Piekarskiego » Z dr. Krzysztofem Piekarskim, historykiem i politologiem, pracownikiem naukowo-dydaktycznym Zakładu ...
Reklama
Kto objada się tortem na lotnisku Wałęsy? 600 tys. dla rady, a reszta...
piątek, 14 września 2018 12:55
Kto objada się tortem na lotnisku Wałęsy? 600 tys. dla rady, a reszta...
Wielu z nas skorzysta lub skorzystało z usług linii lotniczych. Prze ...
MH Automatyka przeważała, ale przegrała po karnych
niedziela, 23 września 2018 21:15
MH Automatyka przeważała, ale przegrała po karnych
Niedosyt mogą czuć hokeiści MH Automatyki. Gdańszczanie w hali Oli ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Po wystawie prywatnej kolekcji malarstwa Andrzeja Walasa
niedziela, 09 września 2018 17:26
Po wystawie prywatnej kolekcji malarstwa Andrzeja Walasa
Dobiegły końca wakacje. Tradycyjnie w Gdańsku odbyło się wiele ci ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
X Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Gdynia
wtorek, 11 września 2018 17:40
X Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Gdynia
Jubileuszowy Festiwal Niepokorni Niezłomni Wyklęci zacznie się w Gd ...
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
środa, 14 czerwca 2017 13:58
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
12 czerwca w Gimnazjum w Kosakowie (woj. pomorskie) odbyła  się Woj ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...
Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny 
niedziela, 05 sierpnia 2018 09:31

W maju przy Nabrzeżu Wiślanym w Porcie Gdańsk ruszyła budowa cukroportu, czyli terminalu do magazynowania, konfekcjonowania i przeładunku cukru. - To jedna z najważniejszych i priorytetowych inwestycji Krajowej Spółki Cukrowej w przeciągu kilkunastu ostatnich lat – ocenia Andrzej Jaworski, Członek Zarządu KSC S.A. Inwestycja ma zostać ukończona pod koniec 2019 roku.



- Budowa w Gdańsku cukroportu to jedna z najważniejszych i priorytetowych inwestycji Krajowej Spółki Cukrowej w przeciągu kilkunastu ostatnich lat – powiedział Andrzej Jaworski, Członek Zarządu KSC S.A. - Cieszę się ogromnie, że jest ona realizowana właśnie w naszym mieście, gdyż dzięki niej stworzone zostaną nie tylko dodatkowe miejsca pracy, ale również pozwoli ona jeszcze bardziej rozsławić Gdańsk. Będzie to pierwszy cukroport w naszym kraju, a zatem śmiało można go nazwać polską innowacyjną inwestycją i naszym oknem na eksport cukru poza granice Unii Europejskiej. To właśnie zapotrzebowanie na nasze rodzime produkty, nasz polski cukier przesądziły o tym, że zdecydowaliśmy się zainwestować pieniądze w infrastrukturę magazynowo-logistyczną w Porcie Gdańskim. Cukroport to także gwarancja dla plantatorów, że uprawiane przez nich buraki będą skupywane. Już w najbliższym czasie planujemy zwiększyć ilość produkowanego cukru do 1 000 000 ton rocznie. Wierzę jednak, że dzięki naszej inwestycji jeszcze częściej polski cukier będzie gościł w krajach Afryki czy Azji. Konieczność uruchomienia dodatkowych kanałów sprzedażowych spowodowana jest zwiększeniem udziału ilości cukru przeznaczonego na eksport, w stosunku do ilości cukru sprzedawanego na rynku wewnętrznym. Warunkiem zatem Krajowej Spółki Cukrowej S.A. jest utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych odbiorców cukru zarówno w Europie, jak i na świecie, a to właśnie jest możliwe dzięki budowie w Gdańsku cukroportu.

alt

Realizacja inwestycji przebiega bardzo sprawnie. Tak wyglądał plac budowy 10 lipca...


alt

...a tak 1 sierpnia


Generalnym wykonawcą inwestycji jest Towarzystwo Inwestycyjne Construction, działające na rynku budownictwa przemysłowego od 27 lat, które wyspecjalizowało się w budowie terminali przeładunkowych na terenie portów. Firma zrealizowała szereg obiektów na terenie portów w Gdyni i jeden w Gdańsku.
- Realizowana inwestycja to terminal do magazynowania, konfekcjonowania i przeładunku cukru - powiedział Jacek Naróg, prezes TI Construction. - Inwestycja składa się z dwóch podstawowych obiektów. Pierwszy to silos o pojemności 50 tysięcy ton cukru luzem, któremu towarzyszą urządzenia technologiczne, które zapewniają cukrowi odpowiednią wilgotność, warunki składowania, bezpieczeństwo, czystość, itp. Drugi obiekt to budynek paczkarni połączony w jedną całość z budynkiem magazynu wysokiego składowania. Do tego budynku cukier będzie się dostawał z silosu za pomocą estakady. W budynku paczkarni cukier będzie workowany. Z budynku paczkarni cukier częściowo będzie trafiał do magazynu wysokiego składowania, a w przypadku gdy do nabrzeża przybije statek - będzie transportowany bezpośrednio na statek. Magazyn wysokiego składowania powstaje dla tego, że wydajność paczkarni byłaby za mała w stosunku do pojemności statku, w związku z czym część ładunku trzeba przygotować do załadunku, a część będzie ładowana na bezpośrednio na statek. Powierzchnia paczkarni i magazynu to 4500 metrów kwadratowych. Do nich przylegać będzie budynek biurowy, w którym znajdą się pomieszczenia socjalne i biura o powierzchni około 1000 metrów kwadratowych. Ten budynek ma być także ozdobą architektoniczną inwestycji. Dla tych budynków powstanie także cała olbrzymia infrastruktura portowa, która jest niezbędna do ich  prawidłowego funkcjonowania, czyli torowiska, drogi dojazdowe, place składowe. Całość jest zlokalizowana przy Nabrzeżu Wiślanym. Prace na placu budowy zaczęliśmy około 15 maja. Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem. Odbiór inwestycji przez Inwestora jest przewidziany na koniec 2019 roku.

alt

Wizualizacja cukroportu


Tomasz Łunkiewicz

Related news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież