Refleksje o ludziach ogromnej wiary, pięknych życiorysach » 70 osób reprezentujących różne środowiska i odmienne światopoglądy wzięło udział w 15 debatach panel... Daniel Obajtek: Naturalny wybór - przyszłość Polski » Z Danielem Obajtkiem, prezesem PKN Orlen rozmawia Marek Formela- Panie Prezesie, po co Wam Energa?Da... Koszt rzymskiej żenady A. Dulkiewicz » Ok. 16 tys. złotych pobranych z budżetu miasta mogła kosztować dwudniowa wycieczka prezydent Gdańska... Tablice z 21 postulatami MKS mają swoje miejsce w Sali BHP nie w ECS » Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność” uznaje za niedopuszczalne blokowanie przez Europejskie Centrum So... Orlen przejmuje Energę: Płażyński prostuje polityków PO » Pomorscy politycy PO - Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska, Mieczysław Struk, marszałek wojewód... Foto "Kwiatki": Temida na haku » Ostatni sprawiedliwy Charytatywny wernisaż „Moda kontra rak” » Fundacja z Pompą – Pomóż Dzieciom z Białaczką oraz projektantka Adrianna Złoch zapraszają na charyta... W 35. rocznicę powstania FMW » W ramach obchodów 35 rocznicy powstania Federacji Młodzieży Walczącej działacze federacji 13 grudnia... Pięściarze amatorzy walczyli w szczytnym celu » Na ringu klubu bokserskiego Ring3city odbyła się gala White Collar Boxing Night XIX. W sześciu walka... "Wasze Historie Po Oruńsku": piłka nożna i zapasy » W piątek, 6 grudnia, w Stacji Orunia odbyła się premiera piątego numeru gazetki "Wasze Historie Po O...
Reklama
Koszt rzymskiej żenady A. Dulkiewicz
środa, 11 grudnia 2019 21:33
Koszt rzymskiej żenady A. Dulkiewicz
Ok. 16 tys. złotych pobranych z budżetu miasta mogła kosztować dwu ...
Trefl nie wykorzystał swoich szans z ZAKSĄ
niedziela, 08 grudnia 2019 23:04
Trefl nie wykorzystał swoich szans z ZAKSĄ
Duży opór stawili ZAKS-ie siatkarze Trefl. Gdańszczanie w trzech pi ...
Energa przedłużyła umowę z Lechią Gdańsk
poniedziałek, 09 grudnia 2019 14:52
Energa przedłużyła umowę z Lechią Gdańsk
Piłkarze Lechii Gdańsk kolejny sezon będą grać z logiem Energi na ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Gdańsk przez pryzmat
poniedziałek, 02 grudnia 2019 13:05
Gdańsk przez pryzmat
Zdecydowana postawa nieformalnej grupy artystów pracującej przy twor ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
LORD OF THE DANCE – Dangerous Games w ERGO Arenie
sobota, 09 listopada 2019 08:38
LORD OF THE DANCE – Dangerous Games w ERGO Arenie
W Gdańsku 16 listopada br. w ERGO Arenie zagości widowisko LORD OF T ...
31 edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Religijnej im. Stanisława Ormińskiego w Rumia
poniedziałek, 28 października 2019 20:45
31 edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Religijnej im. Stanisława Ormińskiego w Rumia
Festiwal Muzyki Religijnej im. Ks. Stanisława Ormińskiego w Rumia od ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

Alternatywny atlas samochodowy Gdańska

altKorki to stały element gdańskiego pejzażu, zwłaszcza w pewnych rejonach miasta i o pewnych porach dnia. Najgorzej jest oczywiście rano, kiedy tysiące ludzi spieszy się do szkół i miejsc pracy oraz po południu, kiedy ci sami ludzie wracają do swoich domów.


Czy jest jakiś sposób na to żeby ominąć korki szybciej przecisnąć się z jednego krańca miasta na drugi? Idealnego rozwiązania nie ma, ale jest kilka tras, które warto poznać, jeśli chcemy szybciej i bez większych przeszkód poruszać się po mieście.


Gdańsk rozrasta się w błyskawicznym tempie, a najbardziej „rozwojowe” są południowe dzielnice miasta. Z myślą między innymi o mieszkańcach tych nowych terytoriów proponujemy naszym Czytelnikom alternatywne objazdy, czasem nieco dłuższe niż tradycyjna trasa, ale za to pozbawione korków, co w efekcie pozwala na szybsze przemieszczanie się z miejsca na miejsce.


I trasa

Pierwsza trasa to droga wiodąca z osiedli Świętokrzyskiego, V Wzgórz i części Ujeściska, położonych wzdłuż ul. Świętokrzyskiej do centrum miasta. Droga zaczyna się tradycyjnie od zjazdu do Świętokrzyskiej, potem trzeba skierować się nie tradycyjnie, w dół, przez Małomiejską do Traktu św. Wojciecha, ale do ulicy Niepołomickiej, skąd należy skręcić w ul. Kampinoską. Uwaga! Tu zaczyna się problem. Otóż nie jest to trasa do sportowych cacek z niskim zawieszeniem, ani dla wymuskanych i błyszczących limuzyn, których właściciele najbardziej cenią sobie dyplomatyczny szyk i elegancję. Trasa bywa wyboista, a po deszczu zdarzyć się może kałuża. Ale jeśli ktoś się spieszy, jedzie dalej. A dalej trzeba kierować się prosto, aż „do końca asfaltu” mijając po prawej stronie ulicę Aliny Pieńkowskiej, wiodącą do nowego, odciętego od świata płotem i szlabanem, eleganckiego osiedla mieszkalnego. Dalej trzeba jechać prosto i w dół, do ul. Nowiny, gdzie skręcamy w lewo w stronę Raduńskiej. Ulica Raduńska, równoległa o Traktu św. Wojciecha kończy się skrzyżowaniem z ul. Małomiejską i Podmiejską, a jej przedłużeniem jest ul. Zamiejska. Ta ulica, wiodąca w górę przez nowe osiedle na Chełmie, poprowadzi do ul. Worcela i Odrzańskiej, aż do skrzyżowania w prawo z ul. Lubuską. Wyłożona brukiem Lubuska zamienia się w pewnym momencie w ul. Pohulanka. Jadąc tą drogą w dół, należy zatrzymać się na skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem przejazdu. Tu można skręcić w prawo, do ul. Na Stoku lub w lewo, dalej jadąc ul. Pohulanka do ul. Kartuskiej. Aktualnie Kartuska jest częściowo nieprzejezdna w stronę centrum ze względu na remont, dlatego należy przejechać skrzyżowanie i ul. Powstańców Warszawskich dotrzeć do skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego. Skręt w prawo i jazda pod górę, a potem w dół i już docieramy do rozwidlenia na Błędniku. Możemy zawrócić w stronę centrum Gdańska lub pojechać w stronę Wrzeszcza. Kiedy skończy się remont na Kartuskiej, będzie można wybrać szybszą trasę do centrum.


II trasa

Ale jest jeszcze jedna możliwość. Wróćmy do skrzyżowania z ul. Na Stoku. Jeśli wybierzemy tę trasę, szybko trafimy na wyjazd do ul. Armii Krajowej. Niestety, tam także często grożą nam korki. Dlatego można spróbować przejechać dalej, obok dawnych budynków urzędu skarbowego i skręcić w ul. Biskupią. Stamtąd, prosto dojedziemy do skrzyżowania z trasami wiodącymi przez centrum miasta.


III trasa

Warto pamiętać, że jeśli chcemy dostać się z Oruni Dolnej do centrum, to można ominąć korek na głównej drodze wybierając trasę przez ul. Brzegi. Dalej, z ul. Zaroślak można skręcić do Traktu św. Wojciecha lub pojechać prosto w górę i dotrzeć do ul. Biskupiej.


IV trasa

Jest jeszcze jeden sposób, by ominąć korek na ul. Łódzkiej i części Świętokrzyskiej, jadąc tym razem z centrum w stronę dzielnic południowych. Zamiast dojechać Łódzką do Świętokrzyskiej, wystarczy pojechać ul. Warszawską do ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku, a potem skręcić z niej w lewo do ul. Jeleniogórskiej. Ta ulicą, mijając po prawej stronie nową szkołę, dojedziemy do ul. Kazimierza Porębskiego i dalej do ul. Bergiela na osiedlu V Wzgórz.


V trassa

Kolejna droga alternatywna pozwala zaoszczędzić czas dzięki ominięciu części ul. Słowackiego w jej dolnym biegu. Tam właściwie zawsze jest korek i każda sekunda swobodnej jazdy jest cenna. Dlatego kierowcom, którzy utknęli na trasie z lotniska lub z Matarni i poszukują dobrego rozwiązania dla dotarcia do Alei Grunwaldzkiej, proponujemy przejazd ul. Słowackiego do skrzyżowania z ul. Władysława Reymonta. To i tak będzie wymagało postania w korku. Ale potem będzie już tylko lepiej, bo skręt w tę ulicę w prawo i dojazd o ul. Partyzantów pozwoli ominąć całkiem spory zator. Z ul. Partyzantów możemy kierować się w stronę centrum lub dalej na Zaspę.


Oczywiście, proponowane przez nas drogi to tylko część alternatywnej mapy drogowej Gdańska. Wiele z tych dróg, to nawierzchnie brukowe lub wręcz betonowe płyty, ale można przecież nauczyć się po nich poruszać, a warto z nich skorzystać, bo dzięki temu zaoszczędzimy czas i paliwo. A to jest przecież najważniejsze.
Dariusz Olejniczak


Inne artykuły związane z:
Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież