Prof. Gwizdała złożył mandat Rektora Uniwersytetu Gdańskiego » Dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała, prof. UG z dniem 28 września 2020 r. na ręce Przewodniczącego Rady Uni... „Sieci”: Dlaczego Kreml boi się Polski » W najnowszym wydaniu tygodnika „Sieci” o postrzeganiu Polski przez Rosję pisze publicysta Marek Budz... Srebrny jubileusz Rënk-u » Pomorskie Hurtowe Centrum Rolno-Spożywcze S.A. Rënk świętowało 25-lecie istnienia.- Nasz rynek istni... Kacper Płażyński: Władze Gdańska nie zdały egzaminu z wrażliwości hist... » Z mec. Kacprem Płażyńskim, posłem PiS, rozmawia Artur S. Górski– Tunel pod Martwą Wisłą został oddan... Maseczka choć mała, może uratować Twoje życie » Eksperci nie mają wątpliwości. Zakrywanie ust i nosa, zachowywanie dystansu fizycznego oraz częsta d... "Ziarna i plewy" demokracji - PO i PZPR bliżej siebie? » Przed Dworem Artusa odbył się "Wiec Demokracji", kolejna impreza liturgii politycznej uwielbianej pr... „Sieci”: Tak brał Sławomir Nowak » W tygodniku „Sieci” Wojciech Biedroń ujawnia nowe fakty na temat działań pupila Donalda Tuska na Ukr... Poseł Płażyński chce wyjaśnień w sprawie budowy Tunelu pod Martwą Wisł... » - Chcę wyjaśnień władz Gdańska w sprawie budowy Tunelu pod Martwą Wisłą - mówi Kacper Płażyński. Pos... Pierwsza myjnia tunelowa Grupy LOTOS » Przy ul. Kołobrzeskiej na Przymorzu Grupa LOTOS otworzyła pierwszą w swojej sieci i jedną z nieliczn... Energa wspiera walkę z koronawirusem na Pomorzu » System TETRA, który sprawdził się w różnych sytuacjach kryzysowych, jest przydatny także do działań ...
Reklama
98 rocznica powstania Gedanii
wtorek, 15 września 2020 13:30
98 rocznica powstania Gedanii
Bodaj po raz pierwszy od wielu lat tak liczna ilość delegacji
Stoczniowiec przegrał pierwsze derby Pomorza
niedziela, 27 września 2020 19:18
Stoczniowiec przegrał pierwsze derby Pomorza
Do 34 minuty Stoczniowiec prowadził z KH Energą Toruń. Po
Lechia rozbiła Podbeskidzie
sobota, 26 września 2020 18:42
Lechia rozbiła Podbeskidzie
Dobrze gra się w tym sezonie Lechii z beniaminkami. Podopieczni

Galeria Sztuki Gdańskiej

Gdańska Teka Autolitografii Antoniego Suchanka
poniedziałek, 14 września 2020 11:23
Gdańska Teka Autolitografii Antoniego Suchanka
Pisząc o graficznych tekach poświęconych Gdańskowi nie sposób

Foto "Kwiatki"

Foto
środa, 18 marca 2020 10:30
Foto
W marcu na chwilkę Pomorze odwiedziła

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
sobota, 29 lutego 2020 12:50
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
Porywające kubańskie show zagości w niedzielę 1 marca br. w
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
poniedziałek, 17 lutego 2020 09:52
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
Za nami XI Rumska Gala Sportu i dwudziesty szósty konkurs „Na
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Kolejne 105 000 dzieci ma kota na punkcie mleka

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
niedziela, 02 marca 2014 14:33

Znakomitym wynikiem zakończyła się tegoroczna rekrutacja uczestników programu „Mam kota na punkcie mleka”. Jak informują jego organizatorzy, na zaproszenie do projektu odpowiedziało blisko 1000 nowych szkół i aż 105 000 dzieci. To kolejny sukces ogólnopolskiej kampanii promującej spożywanie mleka i jego przetworów, prowadzonej przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.



W wyniku ubiegłorocznej rekrutacji w programie „Mam kota na punkcie mleka” zarejestrowało się niemal 700 szkół i 70 000 uczniów. Organizatorzy kampanii, zachęceni tym sukcesem, w bieżącym roku obrali sobie za cel dotarcie do jeszcze większej liczby szkół, uczniów, ich rodziców oraz nauczycieli. W efekcie działań informacyjno-promocyjnych prowadzonych w ciągu ostatnich kilku miesięcy, liczba uczestników programu zwiększyła się ponad dwukrotnie. Tym sposobem drużyna mlecznych entuzjastów liczy już sobie 175 000 dzieci − to prawie tyle, ilu mieszkańców mają łącznie Pruszcz Gdański, Słupsk i Sopot.

Kolejny sukces
Kampania już drugi rok z rzędu cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku tegorocznej rekrutacji, w efekcie której liczba dzieci objętych programem zwiększyła się o 105 000 − mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka. − Od początku kampanii udało się nam zaprosić do współpracy aż 1700 szkół. Niezwykle cieszy nas fakt, że z tak wielką ochotą przystąpiły kolejne szkoły, a za nimi dzieci, które będziemy uczyć, jak ważne w ich życiu są prawidłowe nawyki żywieniowe  − dodaje.

Dla każdego coś… mlecznego
Wkrótce do wszystkich szkół, które zgłosiły chęć uczestnictwa w programie „Mam kota na punkcie mleka”, trafią bezpłatne pakiety materiałów edukacyjnych. Znajdą się wśród nich broszury dla uczniów, ich rodziców oraz konspekty lekcji dla nauczycieli. Materiały te zawierają nie tylko zadania przeznaczone do realizacji w trakcie zajęć lekcyjnych, związane z mlekiem oraz jego przetworami, ale także praktyczne porady dotyczące korzyści płynących z włączenia produktów mlecznych do codziennej diety całej rodziny. Ponadto na uczniów czekają dwie gry edukacyjne. Zarówno gra karciana „Mleczna Farma”, przeznaczona dla młodszych dzieci, jak i dedykowana starszym dzieciom internetowa gra „Mleczna Kraina”, to porcja wyśmienitej rozrywki, która pozwala łatwo przyswoić wiedzę o mleku i przetworach mlecznych.


alt


Tak nowi, jak i dotychczasowi uczestnicy programu mogą spotkać się na interaktywnej platformie www.mamkotanapunciemleka.pl. Na stronie programu nauczyciele znajdą jeszcze więcej edukacyjnych materiałów, rodzice − garść eksperckich porad, dzieci zaś − pomysły na kreatywne zabawy związane z tematyką kampanii oraz niezwykłe mleczne ciekawostki.

Mam kota na punkcie mleka
Jest to kampania edukacyjna skierowana głównie do dzieci w wieku 8-13 lat, ale także ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli. Program prowadzony jest przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka. W pierwszym roku do kampanii włączyło się 70 000 dzieci z prawie 700 szkół w Polsce. Kampania współfinansowana jest z budżetu Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej oraz Funduszu Promocji Mleka.

Nadmieńmy, iż Polska Izba Mleka (PIM) jest największą organizacją branży mleczarskiej w Polsce. Została utworzona z inicjatywy spółdzielni i zakładów mleczarskich oraz firm z nimi współpracujących. Liczy ponad 70 członków i zrzesza największe firmy mleczarskie oraz związane z branżą mleczarską. Głównym celem PIM jest współpraca członków i partnerów Izby na rzecz rozwoju i promocji polskiego mleczarstwa w Polsce i zagranicą.
Natomiast Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (PFHBiPM) została utworzona w 1995 roku. Jest organizacją niezależną, dobrowolną i samorządną. Zrzesza ponad 9 200 członków skupionych w 18 związkach regionalnych hodowców bydła i producentów mleka oraz w Polskim Związku Bydła Simentalskiego i Krajowym Związku Hodowców Czerwonego Bydła Polskiego.

Wła-49

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież