20-lecie Rënku » W gronie pracowników i najemców Pomorskie Hurtowe Centrum Rolno-Spożywcze S.A. Rënk świętowało 20-le... Ekologiczny projekt radnych PiS » Radni Prawa i Sprawiedliwości zbierają podpisy pod projektem "Zielony Gdańsk", dzięki któremu w 15 l... Janusz Śniadek: Nadal idę drogą ideałów Sierpnia » Rozmowa z JANUSZEM  ŚNIADKIEM, posłem PiS, przewodniczącym Rady Ochrony Pracy, byłym przewodniczą... Grzegorz Ksepko: Dzięki współpracy Grupy Energa z PZKosz nawet to, co ... » Z prezesem Grzegorzem Ksepko kierującym Grupą Energa rozmawia Tomasz Łunkiewicz- Grupa Energa wspier... Tadeusz Cymański: Jesteśmy partią rewolucji socjalnej » Z Tadeuszem Cymańskim (Solidarna Polska), posłem Klubu Parlamentarnego PiS, rozmawia Artur S. Górski... Publicysta Adam Chmielecki nowym prezesem Radia Gdańsk » Adam Chmielecki, wydawca, politolog i publicysta, współpracujący z miesięcznikiem „Magazyn Solidarno... Konwencja PiS w Gdańsku. Dziedziniec Fahrenheita dziedzińcem Kaczyński... » - Jesteśmy partią solidarności społecznej – stwierdził prezes PiS Jarosław Kaczyński przemawiając do... Katarzyna Sulewska: Zaangażowanie społeczne jest w moim DNA » Rozmowa z Katarzyną Sulewską, kandydatką do Sejmu 2019 z listy Prawa i Sprawiedliwości miejsce 13, w... Środy ze zdrowiem z NFZ » W ramach akcji „Środy ze zdrowiem z NFZ” przed siedzibą Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w śro... 330 mln dywidendy dla Lipska - Gdańsk jak Zabłocki na mydle » "Częściowa prywatyzacja GPEC", do której radnych Gdańska energicznie przekonywał prezydent Paweł Ada...
Reklama
330 mln dywidendy dla Lipska - Gdańsk jak Zabłocki na mydle
środa, 11 września 2019 12:05
330 mln dywidendy dla Lipska - Gdańsk jak Zabłocki na mydle
"Częściowa prywatyzacja GPEC", do której radnych Gdańska energiczn ...
Lotos PKH po dogrywce wygrał w Toruniu
niedziela, 15 września 2019 19:44
Lotos PKH po dogrywce wygrał w Toruniu
Drugie zwycięstwo w sezonie odnieśli hokeiści Lotos PKH. Gdańszcza ...
Lechia pokonała Lecha i przeskoczyła go w tabeli
sobota, 14 września 2019 18:32
Lechia pokonała Lecha i przeskoczyła go w tabeli
Pierwszą wygraną w PKO Ekstralidze w tym sezonie na Stadionie Energa ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Artysta z pienińskiej wsi Sromowce Niżne
sobota, 31 sierpnia 2019 18:29
Artysta z pienińskiej wsi Sromowce Niżne
Wysiłkiem wielu życzliwych osób po wielu latach odkryto raz jeszcze ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
Scena Letnia zaprasza na orłowską plażę
niedziela, 28 lipca 2019 16:38
Scena Letnia zaprasza na orłowską plażę
Aktorzy Teatru Miejskiego im. Witolda Gombrowicza w Gdyni na lato prze ...
Odnowiony Stadion Miejski w Rumi oficjalnie otwarty
sobota, 14 września 2019 17:56
Odnowiony Stadion Miejski w Rumi oficjalnie otwarty
W piątek 13 września br. władze samorządowe Rumi i działacze spor ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

Gdańsk płaci za prezydent i red. Gugałę!? Rzecznik UM odpowiada - Koralewski zdumiony

Ocena użytkowników: / 22
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 09 września 2019 06:53

"Gazeta Gdańska' ujawniła, że urząd miejski w Gdańsku w ciągu 10 dni maja kupił w koncernie Ringier Axel Springer Polska usługi reklamowe, w tym "usługę wywiadu i publikacji" za kwotę łączną 156 tys. złotych. Rzecznik urzędu potwierdził w odpowiedzi, że 49 200 zł zapłacono za rozmowę z prezydent Gdańska, ale także z red. Jarosławem Gugałą i Agnieszką Holland, a także prezesem odrębnej Fundacji Gdańskiej Jackiem Bendykowskim, bo "LOKOWANIE PRODUKTU jest standardowym działaniem instytucji prywatnych i publicznych".


- Jestem zdumiony, ani pan Gugała, ani pani Holland nie są pracownikami urzędu, mam też wątpliwość, czy pani prezydent Dulkiewicz promowała Gdańsk czy siebie i swoją koalicję europejską w przedwyborczym majowym ferworze - komentuje dla "Gazety Gdańskiej" Kazimierz Koralewski, wiceprzewodniczący klubu PiS w radzie miasta Gdańska.


Z ustaleń "GG" wynika, że w okresie od 17 do 27 maja b. roku kierowane przez Marka Bonisławskiego Biuro Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta wykupiło w "trybie zwykłym" u wydawcy "Faktu", "Newsweeka", "Onetu" usługi reklamowe o łącznej wartości 156 600 zł. Zamówienie nr 3844, opiewające na kwotę 49 200 zł, obejmowało zagadkową "usługę wywiadu i publikacji". Z zestawienia dat i faktów wynikało, że mogło chodzić o "ulokowanie produktu", Aleksandry Dulkiewicz w programie red. Bartosza Węglarczyka "Onet rano". Tyle, że program ten nie miał obowiązkowej w takim przypadku informacji o lokowaniu produktu.


Rzecznik urzędu Daniel Stenzel na proste pytania "GG", za jaka rozmowę urząd zapłacił 49 200 zł nie odpowiadał, a w odpowiedzi dla Panoramy TVP 3 Gdańsk pisał o korzyściach promocyjnych, zaznaczając że opis na fakturze nie odpowiadał faktycznie wykonanej usłudze...
- Jak łatwo można przepuścić przez budżet fakturę, co do której nie wiadomo dokładnie za co jest wystawiona. Oczekuję szczegółowych informacji odnośnie faktur i kopii materiałów, za które zapłacono ponad 150 tys. zł. Jeśli odpowiedź na interpelację będzie niewystarczająca, wniosę o kontrolę w ramach Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Gdańska - komentuje dla "Gazety Gdańskiej" Kazimierz Koralewski, wiceprzewodniczący klubu PiS w radzie miasta Gdańska.

alt


W odpowiedzi, którą Daniel Stenzel przekazał redakcji potwierdza ustalenia "GG", że płatnego wywiadu Onetowi udzieliła prezydent Gdańska, a także przyznaje, że faktura, na której opłacenie musiała wyrazić zgodę skarbnik miasta Teresa Blacharska nie odzwierciedlała wykonanych usług. Pojawiają się też nazwiska innych osób, których wypowiedzi sponsorowano ze środków publicznych.


W Gdańsku od 5 lat mamy system „otwartych danych”, w którym każdy może sprawdzić na co wydawane są publiczne środki. Wspomniana faktura została opisana zbyt ogólnie. Miasto nie płaciło za jeden wywiad, a za szereg działań, które grupa Onet przeprowadziła w Gdańsku podczas specjalnego, wyjazdowego wydania porannych i podróżniczych audycji. W sumie w portalu wiodącym RASP było 1 189 698 projekcji tego dnia. W trakcie specjalnego wydania zostały przeprowadzone wywiady m.in. z Agnieszką Holland, Jarosławem Gugałą, Jackiem Bendykowskim, Chrisem Niedenthalem i także z prezydent Gdańska – Aleksandrą Dulkiewicz. W programie zostały pokazane zdjęcia miasta Gdańska, Europejskiego Centrum Solidarności, okolic historycznej bramy numer 2. Tematami rozmów były m.in. historia Gdańska, w tym najnowsza dotycząca obalenia komunizmu, zaangażowania miasta w różne projekty rocznicowe, kulturalne, a także została bogato zaprezentowana wystawa stała ECS. Robimy dokładnie to, co inne miasta, czy firmy, w tym spółki skarbu państwa. Sponsorowanie audycji, lokowanie produktu jest standardowym działaniem instytucji prywatnych i publicznych, które w ten sposób budują swoją markę i wizerunek swoich instytucji, czy wprost produktów. Samorządy płacą za pokazywanie plenerów miast i wsi, swoich atrakcji w różnych mediach – od tzw „pogody sponsorowanej”, przez wspieranie produkcji filmów i seriali, organizację koncertów, wydarzeń społeczno – kulturalnych, czy różnych akcji turystycznych. Ten rodzaj promocji kosztuje, w zależności od zasięgu mediów, atrakcyjności przekazu od kilkunastu do kilkuset tysięcy złotych. Dla przykładu jedna reklama telewizyjna, trwająca 30 sekund w atrakcyjnym czasie, czyli przed i po programach informacyjnych kosztuje od 50-60 tys zł do 80-90 tys zł. Zakup reklamy w tygodniku to koszt od 5-6 tys zł do 20-30 tys zł. Zakup reklamy w portalach w zależności od ich zasięgu i charakteru to także wydatek od kilku do kilkunastu tys zł.
Takie promocyjne działania są podejmowane również przez miasto Gdańsk i są zgodne z naszą strategią. W naszym odczuciu ma to również realne przełożenie na wzrost zainteresowania miastem przez turystów - w ubiegłym roku Gdańsk odwiedziło o 17% turystów więcej niż w latach poprzednich
- pisze Daniel Stenzel.


Odpowiedź rzecznika zdziwiła Kazimierza Koralewskiego: - Pojawiają się nazwiska przyjaznych miastu artystów, dziennikarzy, polityków, którzy nie są etatowymi pracownikami urzędu miejskiego, czy był sponsorowany wywiad polityka, prezesa Fundacji Gdańskiej, Jacka Bendykowskiego, która jest beneficjentem ogromnych zleceń miejskich?


Zamawiający dyr. Marek Bonisławski jest jednocześnie członkiem rady Fundacji Gdańskiej, podobnie jak skarbnik Teresa Blacharska, więc pytanie K. Koralewskiego brzmi istotnie.


No i pozostaje zdziwienie, że z osoba tak elokwentna i pełna zapału politycznego jak prezydent Gdańska bez 49 200 złotych nie jest atrakcyjnym rozmówcą. Dziwne. No i ten redaktor Gugała z Polsatu na deser...

(gg,set)

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież