Barwy pomorskiego sejmiku: Od Struka do Ścigały » Z poparciem 39 799 gdańszczan pomorski lider PO Mieczysław Emil Struk uzyskał najlepszy indywidualni... Ryszard Czarnecki w tygodniku „Sieci”: Polacy, idźmy z Trumpem! » W nowym numerze „Sieci” Ryszard Czarnecki, poseł do Parlamentu Europejskiego w zaskakującym wywiadzi... O pożytku głupoty i jeszcze raz o budowie CPK » Nie musiałem zbyt długo czekać na odpowiedź, choć z góry wiedziałem, że taka będzie musiała nastąpić... T. Rakowski ocenia: Dwie drużyny w Gdańsku » O wyniku wyborczym PiS w Gdańsku, o rozłamie wewnątrz partii i kampanii, która była prowadzona dwuto... Gdańska rada: liderzy i outsiderzy » Dziś remanenty wyborcze. W Gdańsku najwięcej głosów do rady miasta uzyskała Aleksandra Dulkiewicz, k... Zmiana jednak jest możliwa » Wybory samorządowe przyniosły wiele niespodzianek. Druga tura w Gdyni bez udziału Wojciecha Szczurka... Nowa Rada Miasta Gdańska 2024-2028 » Koalicja Obywatelska zwiększyła swój stan posiadania w Radzie Miasta. Aż czterech radnych mniej będz... KO zyskuje dwa mandaty, PiS traci trzy w sejmiku pomorskim » W wyborach do sejmiku województwa pomorskiego zwyciężyła KO z wynikiem 43,84 proc. PiS uzyskało 25,7... Magdalena Czarzyńska-Jachim wygrała wybory na prezydenta Sopotu » Według danych Państwowej Komisji Wyborczej ze wszystkich sopockich obwodowych komisji, na Magdalenę ... W tygodniku „Sieci”: To bitwa mojego życia » Na łamach nowego wydania tygodnika „Sieci” Zbigniew Ziobro, były minister sprawiedliwości i prokurat...
Reklama
Barwy pomorskiego sejmiku: Od Struka do Ścigały
czwartek, 18 kwietnia 2024 16:32
Barwy pomorskiego sejmiku: Od Struka do Ścigały
Z poparciem 39 799 gdańszczan pomorski lider PO Mieczysław Emil
Trefl rozbity w Lublinie
czwartek, 18 kwietnia 2024 21:05
Trefl rozbity w Lublinie
Bardzo jednostronny był pierwszy mecz o piąte miejsce w PlusLidze.
Bolesna porażka Lechii, Jaguar znów zwycięski
piątek, 12 kwietnia 2024 15:35
Bolesna porażka Lechii, Jaguar znów zwycięski
I LIGA FORTUNA
Radość w Gdyni, niepokój w Gdańsku.
Lechia odzyskała pozycję lidera
niedziela, 14 kwietnia 2024 16:59
Lechia odzyskała pozycję lidera
Lechia wykorzystała potknięcie Arki i odzyskała fotel lidera.

Galeria Sztuki Gdańskiej

W tonacji ekspresji Stefana Szmaja
niedziela, 07 kwietnia 2024 14:42
W tonacji ekspresji Stefana Szmaja
Ostatnio trafił w moje ręce linoryt polskiego ekspresjonisty

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Coppelia
wtorek, 09 kwietnia 2024 15:19
Coppelia
Bardzo trudno we współczesnym teatrze trafić na klasykę w
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Gdańsk płaci za prezydent i red. Gugałę!? Rzecznik UM odpowiada - Koralewski zdumiony

Ocena użytkowników: / 23
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 09 września 2019 06:53

"Gazeta Gdańska' ujawniła, że urząd miejski w Gdańsku w ciągu 10 dni maja kupił w koncernie Ringier Axel Springer Polska usługi reklamowe, w tym "usługę wywiadu i publikacji" za kwotę łączną 156 tys. złotych. Rzecznik urzędu potwierdził w odpowiedzi, że 49 200 zł zapłacono za rozmowę z prezydent Gdańska, ale także z red. Jarosławem Gugałą i Agnieszką Holland, a także prezesem odrębnej Fundacji Gdańskiej Jackiem Bendykowskim, bo "LOKOWANIE PRODUKTU jest standardowym działaniem instytucji prywatnych i publicznych".


- Jestem zdumiony, ani pan Gugała, ani pani Holland nie są pracownikami urzędu, mam też wątpliwość, czy pani prezydent Dulkiewicz promowała Gdańsk czy siebie i swoją koalicję europejską w przedwyborczym majowym ferworze - komentuje dla "Gazety Gdańskiej" Kazimierz Koralewski, wiceprzewodniczący klubu PiS w radzie miasta Gdańska.


Z ustaleń "GG" wynika, że w okresie od 17 do 27 maja b. roku kierowane przez Marka Bonisławskiego Biuro Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta wykupiło w "trybie zwykłym" u wydawcy "Faktu", "Newsweeka", "Onetu" usługi reklamowe o łącznej wartości 156 600 zł. Zamówienie nr 3844, opiewające na kwotę 49 200 zł, obejmowało zagadkową "usługę wywiadu i publikacji". Z zestawienia dat i faktów wynikało, że mogło chodzić o "ulokowanie produktu", Aleksandry Dulkiewicz w programie red. Bartosza Węglarczyka "Onet rano". Tyle, że program ten nie miał obowiązkowej w takim przypadku informacji o lokowaniu produktu.


Rzecznik urzędu Daniel Stenzel na proste pytania "GG", za jaka rozmowę urząd zapłacił 49 200 zł nie odpowiadał, a w odpowiedzi dla Panoramy TVP 3 Gdańsk pisał o korzyściach promocyjnych, zaznaczając że opis na fakturze nie odpowiadał faktycznie wykonanej usłudze...
- Jak łatwo można przepuścić przez budżet fakturę, co do której nie wiadomo dokładnie za co jest wystawiona. Oczekuję szczegółowych informacji odnośnie faktur i kopii materiałów, za które zapłacono ponad 150 tys. zł. Jeśli odpowiedź na interpelację będzie niewystarczająca, wniosę o kontrolę w ramach Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Gdańska - komentuje dla "Gazety Gdańskiej" Kazimierz Koralewski, wiceprzewodniczący klubu PiS w radzie miasta Gdańska.

alt


W odpowiedzi, którą Daniel Stenzel przekazał redakcji potwierdza ustalenia "GG", że płatnego wywiadu Onetowi udzieliła prezydent Gdańska, a także przyznaje, że faktura, na której opłacenie musiała wyrazić zgodę skarbnik miasta Teresa Blacharska nie odzwierciedlała wykonanych usług. Pojawiają się też nazwiska innych osób, których wypowiedzi sponsorowano ze środków publicznych.


W Gdańsku od 5 lat mamy system „otwartych danych”, w którym każdy może sprawdzić na co wydawane są publiczne środki. Wspomniana faktura została opisana zbyt ogólnie. Miasto nie płaciło za jeden wywiad, a za szereg działań, które grupa Onet przeprowadziła w Gdańsku podczas specjalnego, wyjazdowego wydania porannych i podróżniczych audycji. W sumie w portalu wiodącym RASP było 1 189 698 projekcji tego dnia. W trakcie specjalnego wydania zostały przeprowadzone wywiady m.in. z Agnieszką Holland, Jarosławem Gugałą, Jackiem Bendykowskim, Chrisem Niedenthalem i także z prezydent Gdańska – Aleksandrą Dulkiewicz. W programie zostały pokazane zdjęcia miasta Gdańska, Europejskiego Centrum Solidarności, okolic historycznej bramy numer 2. Tematami rozmów były m.in. historia Gdańska, w tym najnowsza dotycząca obalenia komunizmu, zaangażowania miasta w różne projekty rocznicowe, kulturalne, a także została bogato zaprezentowana wystawa stała ECS. Robimy dokładnie to, co inne miasta, czy firmy, w tym spółki skarbu państwa. Sponsorowanie audycji, lokowanie produktu jest standardowym działaniem instytucji prywatnych i publicznych, które w ten sposób budują swoją markę i wizerunek swoich instytucji, czy wprost produktów. Samorządy płacą za pokazywanie plenerów miast i wsi, swoich atrakcji w różnych mediach – od tzw „pogody sponsorowanej”, przez wspieranie produkcji filmów i seriali, organizację koncertów, wydarzeń społeczno – kulturalnych, czy różnych akcji turystycznych. Ten rodzaj promocji kosztuje, w zależności od zasięgu mediów, atrakcyjności przekazu od kilkunastu do kilkuset tysięcy złotych. Dla przykładu jedna reklama telewizyjna, trwająca 30 sekund w atrakcyjnym czasie, czyli przed i po programach informacyjnych kosztuje od 50-60 tys zł do 80-90 tys zł. Zakup reklamy w tygodniku to koszt od 5-6 tys zł do 20-30 tys zł. Zakup reklamy w portalach w zależności od ich zasięgu i charakteru to także wydatek od kilku do kilkunastu tys zł.
Takie promocyjne działania są podejmowane również przez miasto Gdańsk i są zgodne z naszą strategią. W naszym odczuciu ma to również realne przełożenie na wzrost zainteresowania miastem przez turystów - w ubiegłym roku Gdańsk odwiedziło o 17% turystów więcej niż w latach poprzednich
- pisze Daniel Stenzel.


Odpowiedź rzecznika zdziwiła Kazimierza Koralewskiego: - Pojawiają się nazwiska przyjaznych miastu artystów, dziennikarzy, polityków, którzy nie są etatowymi pracownikami urzędu miejskiego, czy był sponsorowany wywiad polityka, prezesa Fundacji Gdańskiej, Jacka Bendykowskiego, która jest beneficjentem ogromnych zleceń miejskich?


Zamawiający dyr. Marek Bonisławski jest jednocześnie członkiem rady Fundacji Gdańskiej, podobnie jak skarbnik Teresa Blacharska, więc pytanie K. Koralewskiego brzmi istotnie.


No i pozostaje zdziwienie, że z osoba tak elokwentna i pełna zapału politycznego jak prezydent Gdańska bez 49 200 złotych nie jest atrakcyjnym rozmówcą. Dziwne. No i ten redaktor Gugała z Polsatu na deser...

(gg,set)

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież