Renault rozpoczęło produkcję pierwszego z nowej serii zaawansowanych technologicznie silników diesla Energy. Pierwsza jednostka to Renault Diesel Energy dCi 130. Jednostka ta będzie produkowana w zakładach Renault w Cleon. W pierwszej kolejności trafi pod maskę Scenica, oraz Megane. Będzie montowany również w Nissanach.
W opracowanym silniku wykorzystano doświadczenia konstruktorów z Rueil-Malmaison (departament Hauts-de-Seine), którzy mają na swoim koncie tak udane silniki wysokoprężne jak 1.5 dCi, 2.0 dCi, 2.3 dCi i V6 dCi.
Jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM, plasuje się pomiędzy silnikiem dCi 110 (zwanym również 1.5 dCi lub K9K) a silnikami dCi o mocy od 150 do 180 KM (znanymi również pod nazwą 2.0 dCi lub M9R).
Jest to pierwszy z nowej generacji silników spalinowych Energy, w którym zastosowane zostały wszystkie, niespotykane dotąd w tej kategorii silników technologie obniżania emisji CO2. Jest on między innymi wyposażony w system Stop & Start z funkcją odzyskiwania energii podczas hamowania oraz, po raz pierwszy w Europie, w nowy niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin EGR. Jest to najwydajniejszy w swojej kategorii silnik wysokoprężny, w którym zużycie paliwa i emisja CO2 zostały obniżone o 20% w porównaniu do silnika, który zastępuje.
Współpraca Nissan-Renault
Silnik Energy dCi 130 jest produktem Aliansu Renault-Nissan, podobnie jak obecne silniki 2.0 dCi i V6 dCi oraz przyszłe jednostki napędowe TCe 90 i TCe 115. Dzięki współpracy możliwe było obniżenie wielkości inwestycji obu koncernów poprzez rozdzielenie kosztów między Renault i Nissana. Całkowity koszt opracowania i wprowadzenia modelu na rynek wyniósł 230 milionów euro.
Silnik ten będzie montowany w autach z segmentu C Renault i Nissana, czyli w autach średniej niższej klasy obydwu producentów. W przypadku Renault trafi on pod maskę Megane i Scenica, a w przyszłości również innych modeli. W najbliższej przyszłości sprzedaż tego silnika zostanie rozszerzona również na niektóre modele Nissana.
Energy dCi 130, który będzie stopniowo wprowadzany na miejsce dotychczasowej jednostki dCi 130 o pojemności 1,9 litra (typ F9Q), jest pierwszym silnikiem z gamy Energy. W ramach projektu nowego silnika Energy dCi 130 Renault złożyło aż 15 wniosków patentowych. Nowe technologie pozwolą tej jednostce zapewnić wyjątkową przyjemność prowadzenia dzięki mocy 130 KM i wysokiemu momentowi obrotowemu (320 Nm) przy obniżonym o 20% poziomie zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do silnika, na którego miejsce będzie wprowadzany. Innowacje te pozwolą przyznać modelowi Scénic, a następnie Mégane, prawo do znaku eco² według nowych, zaostrzonych kryteriów. Scénic emitować będzie 117 g CO2/km, co plasuje go poniżej nowego pułapu 120 g CO2/km.
SI źródło Renault
- 02/06/2011 19:29 - Evogue najładniejszy w Europie
- 01/06/2011 18:00 - Legendarny Chevrolet do kupienia Polsce
- 27/05/2011 20:46 - Nowości rozbite w testach
- 27/05/2011 20:00 - Małysz wystąpi w pucharze Volkswagena
- 26/05/2011 09:40 - Volvo ciężarówką roku
- 23/05/2011 13:05 - Twin Air silnikiem roku
- 19/05/2011 17:25 - Auto z LPG od dilera
- 15/05/2011 16:43 - Nowe Picanto debiutuje w trójmiejskich salonach
- 12/05/2011 17:19 - Toyota najbardziej wartościową marką
- 11/05/2011 13:50 - Sensacyjny concept car trafi do produkcji