Płacenie rachunków z Energą (1): Polecenie zapłaty

Drukuj

altEnerga oferuje swoim klientom różne możliwości dokonywania opłat za rachunki. Dla Klientów ENERGA-OBRÓT SA uruchomiona została nowoczesna i wygodna forma regulowania płatności za energię elektryczną - Polecenie zapłaty.


Polecenie Zapłaty to skierowana do gospodarstw domowych i niewielkich przedsiębiorstw usługa bankowa dla rozliczeń bezgotówkowych oparta na bezpiecznym systemie elektronicznej wymiany danych między bankami. Należności za energię elektryczną, znajdujące się na fakturze, automatycznie pobierane są z rachunku bankowego Klienta, dokładnie w dniu terminu ich płatności na podstawie deklaracji zgody złożonej przez Klienta. Ta forma rozliczeń dostępna jest już w większości banków w kraju.


Korzyści dla Klienta:
- oszczędność czasu – realizacja tej usługi nie absorbuje czasu Klienta, gdyż w jego imieniu bank przekaże należności bezpośrednio do ENERGA-OBRÓT SA
- terminowe regulowanie faktur – należności pobierane są automatycznie dokładnie w dniu, który określony jest na fakturze jako „termin płatności"
- możliwość realizacji płatności ze zmiennymi kwotami i w różnych terminach – każdorazowo ENERGA przekazuje bankowi Klienta fakturę z określoną wartością i terminem jej płatności.
- kontrolowanie opłat - przed pobraniem należności z konta bankowego Klienta otrzymuje on fakturę z informacją o wysokości należności, która zostanie pobrana, co pozwala na ewentualne zgłoszenie uwag
- oszczędność pieniędzy – większość banków za przekazane pieniądze w ramach Polecenia zapłaty" nie pobiera prowizji lub opłaty są niższe od wpłat gotówkowych bądź standardowych przelewów
- bezpieczeństwo – wszystkie przelewy dokonywane tą drogą realizowane są poprzez ogólnopolski elektroniczny system rozliczeń międzybankowych, co wyklucza opóźnienia i błędy jakie mogą wystąpić przy ręcznym wypełnianiu formularzy przelewu.


Uruchomienie Polecenia zapłaty
Aby opłacać rachunki za energię elektryczną w drodze Polecenie zapłaty wystarczy wypełnić druk Zgody na obciążenie rachunku. Deklarację należy wypełnić w dwóch egzemplarzach, jeden dla ENERGA-OBRÓT SA, a drugi dla banku Klienta. Formularze winny być podpisane zgodnie ze wzorem podpisu złożonym przez Klienta w jego banku. Wypełniony druk Zgody należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta, w którym zawarto umowę kompleksową energii elektrycznej bądź przesłać na jego adres.


Klient może odwołać pojedynczą płatność zrealizowaną w drodze Polecenie zapłaty, a także w dowolnym czasie zrezygnować z usługi. Chcąc odstąpić od usługi należy wypełnić formularz Odwołania zgody na obciążenie rachunku.


Wypełniony formularz odwołania zgody Klient winien dostarczyć:
Odwołanie usługi
- jeden egzemplarz do Biura Obsługi Klienta
- drugi do swojego banku, w którym uruchomione zostało polecenie zapłaty. 


Dokumenty do pobrania ze strony http://www.energa.pl/obsluga_klienta_platnosci_polecenie_zaplaty:
- Zgoda na obciążenie rachunku
- Odwołanie zgody na obciążenie rachunku

Related news items:
Newer news items:
Older news items: