II Pomorska Uczniowska Konferencja Naukowa » Około 300 uczniów z pomorskich szkół wzięło udział w II Pomorskiej Uczniowskiej Konferencji Naukowej... Franciszek Szmyt – polski kupiec gdański » Franciszek Szmyt, Polak, kupiec gdański ur. 24.01.1895 pochodził z poznańskiego (Kościan) z rodziny ... Konwencja PiS w Gdańsku: Elity w Gdańsku służą sobie same » - Chcemy spełniać te małe i duże marzenia mieszkańców naszego miasta, są one bardzo nie wymagające, ... Karol Rabenda: Będziemy iść w stronę Gdańska zwróconego ku interesom j... » Z Karolem Rabendą, wiceprezesem partii Porozumienie, kandydatem Zjednoczonej Prawicy do Rady Miasta ... Z zarzutami w radzie nadzorczej spółki Arena Operator, bo Adamowicz za... » Urzędniczka z zarzutami prokuratorskimi, zawieszona na czas postępowania zastępczyni dyrektora Wydzi... PKN Orlen ma plan ekspansji. Połączenie z Lotosem to pierwszy krok » Daniel Obajtek, były wójt Pcimia i były prezes ENERGA SA, obecnie prezes zarządu PKN Orlen uważa, że... Kacper Płażyński przedstawił swoją drużynę » Kacper Płażyński, kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Gdańska, przed siedzibą Rady Miasta pr... III Gdański Piknik Patriotyczny » Na terenie Sali BHP odbył się III Gdański Piknik Patriotyczny. - Głównym przesłaniem tej edycji Pikn... Korekty PiS do sejmiku i rady miasta - Kanthak i Rabenda liderami? » Jak nieoficjalnie dowiedziała się "Gazeta Gdańska", na listach Prawa i Sprawiedliwości do rady miast... Kto objada się tortem na lotnisku Wałęsy? 600 tys. dla rady, a reszta.... » Wielu z nas skorzysta lub skorzystało z usług linii lotniczych. Przeloty już dawno przestały być eks...
Reklama
Kto objada się tortem na lotnisku Wałęsy? 600 tys. dla rady, a reszta...
piątek, 14 września 2018 12:55
Kto objada się tortem na lotnisku Wałęsy? 600 tys. dla rady, a reszta...
Wielu z nas skorzysta lub skorzystało z usług linii lotniczych. Prze ...
MH Automatyka przeważała, ale przegrała po karnych
niedziela, 23 września 2018 21:15
MH Automatyka przeważała, ale przegrała po karnych
Niedosyt mogą czuć hokeiści MH Automatyki. Gdańszczanie w hali Oli ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Krystyna Jacobson - nestorka sopockiego malarstwa
poniedziałek, 17 września 2018 18:59
Krystyna Jacobson - nestorka sopockiego malarstwa
Prawdopodobnie należy do najstarszych żyjących studentek prof. Artu ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
X Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Gdynia
wtorek, 11 września 2018 17:40
X Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Gdynia
Jubileuszowy Festiwal Niepokorni Niezłomni Wyklęci zacznie się w Gd ...
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
środa, 14 czerwca 2017 13:58
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
12 czerwca w Gimnazjum w Kosakowie (woj. pomorskie) odbyła  się Woj ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...
Ocena użytkowników: / 16
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 20 października 2014 19:51

alt- Paweł Adamowicz i Mirosław Struk prowadza niegodziwą kampanię wyborczą opłacaną z publicznych pieniędzy – mówił na poniedziałkowej konferencji Andrzej Jaworski, kandydat PiS na prezydenta Gdańska.



W samo południe, przed siedzibą Okręgowej Komisji Wyborczej w Gdańsku, Andrzej Jaworski razem z Pawłem Okoniewskim ze stowarzyszenia „Transparentny Gdańsk” poinformowali dziennikarzy, że składają zawiadomienie do Państwowej Komisji Wyborczej oraz prokuratora generalnego w sprawie nieprawidłowo prowadzonej kampanii wyborczej, która w Gdańsku prowadza Adamowicz i Struk.


- Ewidentnym przykładem takiej akcji jest chociażby reklama puszczana w mediach publicznych mówiąca o tym, że Paweł Adamowicz dziękuje gdańszczanom za udział w głosowaniu na budżet obywatelski – mówił Jaworski. - Nie ma w tych spotach informacji, że jest to materiał promocyjny Urzędu Miejskiego czy Rady Miasta Gdańska. Żądamy wyjaśnień w tej sprawie i innych, podobnych, bo wątpliwości jest dużo więcej – kontynuował poseł PiS. Działacze Prawa i Sprawiedliwości skrupulatnie wyliczyli, że koszty, które poniosło miasto na rzecz akcji promocyjnych obecnego prezydenta, które odbywały się podczas różnych wydarzeń, wyniosły sporo ponad milion złotych.


Ale to nie wszystko. Poza wspomnianym spotem dotyczącym budżetu obywatelskiego opozycja oskarża również za prowadzenie kampanii wyborczej z miejskich funduszy. Mowa chociażby o billboardach „Gdańsk najlepszy w rankingach” (pochłonęły one 120 tys. zł), konferencji „Tak zmienił się Gdańsk”, promowanie Adamowicza przy okazji imprezy „Gdańsk Biega 2014” czy niedzielna organizacja dnia otwartego tunelu pod Martwą Wisłą. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że tunel ten będzie otwarty za rok i tak naprawdę mieszkańcy będą mieli z niego niewielki pożytek. - Podczas niego puszczano propagandowe spoty wyborcze Pawła Adamowicza, a on sam rozdawał pamiątki z autografem - zaznaczył Paweł Okoniewski ze stowarzyszenia „Transparentny Gdańsk”.


Miasto natomiast twierdzi, że to nieuzasadnione zarzuty, bo wszystkie te wydarzenia zostały zaplanowane dużo wcześniej, nie mają nic wspólnego z kampanią wyborczą i poza tym to normalne, że prezydent dziękuje oraz w ten sposób komunikuje się z mieszkańcami Gdańska.


Jednak nie tylko Paweł Adamowicz znalazł się pod lupą pomorskiego PiS-u. Działacze wypunktowali także marszałka województwa, Mieczysława Struka. Oto co napisali w zawiadomieniu: „Pan Mieczysław Struk będąc jednocześnie kandydatem do sejmiku województwa pomorskiego jest promowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego w ramach projektu kampanii "Pomorskie – nasze miejsce na ziemi". Kampania ta przewiduje okres promowania od 1 września 2014 r do 31 października 2014 r. z wykorzystaniem nośników takich jak telewizja regionalna (151 spotów telewizyjnych po 45 sekund), prasa regionalna (16 reklam całostronicowych), radio regionalne (151 spotów radiowych po 45 sekund), Outdoor (28 nośników, 252 plakaty w SKM) oraz działania reklamowe w Internecie (strona www samorządu, profil Facebook, kanał YouTube). Materiały, czas przeprowadzania kampanii, treści spotów oraz materiałów outdoor, osoby będące przedstawicielami Samorządu Województwa Pomorskiego oraz jednocześnie kandydatami do sejmiku województwa pomorskiego, wszystko to składa się na charakter wyborczy i agitujący. W materiale przedstawiono, że to właśnie Samorząd Województwa z Marszałkiem na czele dba o  inwestycje, drogi, szkoły, szpitale i zabytki. Wszystkie znamiona co do formy i treści świadczą o wyborczym, propagandowym materiale”.

goch

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież