Radio Gdańsk świętowało 73. urodziny » Radio Gdańsk ma 73 lata. Podczas urodzinowej gali w Studiu Koncertowym im. Janusza Hajduna nagrodzon... Festyn z okazji 10-lecia Fundacji "Autyzm bez Tabu" » W dniu 30 czerwca Fundacja "Autyzm bez Tabu" organizuje Festyn rodzinny z okazji 10-lecia jej powsta... 2500 książek dla 1085 uczniów maratończyków w czytaniu » 1085 uczniów - laureatów, finalistów i wyróżnionych - otrzymało 2500 książek podczas podsumowania ko... XII Pomorski Dzień na Rzecz Godności Osób Niepełnosprawnych » Obchody XII Pomorskiego Dnia na Rzecz Godności Osób Niepełnosprawnych pod hasłem „Rodzina blisko nas... Zmiany na stanowiskach w Prokuraturze Regionalnej w Gdańsku » Z dniem 11 czerwca br. prokurator Andrzej Golec podjął nowe obowiązki w Prokuraturze Krajowej. Kiero... Trwa rejestracja na II Pomorską Uczniowską Konferencję Naukową » Tajemnice kosmosu w skali mikro- oraz makro zgłębią uczestnicy II Pomorskiej Uczniowskiej Konferencj... 4. Noc Bibliotek w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej » W sobotę, 9 czerwca, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Gdańsku tak jak ponad 1800 bibliotek w cał... Wystawa „Adwokaci w służbie Ojczyźnie” » W sobotę w Muzeum II Wojny Światowej uroczyście otwarto wystawę „Adwokaci w służbie Ojczyźnie”, któr... Środowiskowa zabawa w SP 55 » Barwnie i wesoło było w sobotę w Szkole Podstawowej nr 5 im. Jana Heweliusza w Nowym Porcie. Kilkase... Wałęsa prawdopodobnym kandydatem PO w Gdańsku » Europoseł Jarosław Wałęsa, syn byłego prezydenta Lecha Wałęsy, będzie najpewniej wspólnym kandydatem...
Reklama
Brukselskie standardy - życie na diecie euro
środa, 06 czerwca 2018 15:55
Brukselskie standardy - życie na diecie euro
Janusz Lewandowski zarabia podwójnie, Jarosław Wałęsa dostał odsz ...
Zdunek Wybrzeże powalczyło w Daugavpils, ale poległo
niedziela, 17 czerwca 2018 14:50
Zdunek Wybrzeże powalczyło w Daugavpils, ale poległo
Zdunek Wybrzeże bez punktów wraca z Daugavpils. Gdańszczanie przegr ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Dzieje się w Gdańsku...
sobota, 16 czerwca 2018 13:45
Dzieje się w Gdańsku...
Rzeźbiarz Stanisław Gierada w Europejskim Centrum Solidarności, mal ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
poniedziałek, 09 kwietnia 2018 20:49
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
Siesta Festival po raz kolejny zagości w Gdańsku. Wystąpią gwiazdy ...
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
środa, 14 czerwca 2017 13:58
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
12 czerwca w Gimnazjum w Kosakowie (woj. pomorskie) odbyła  się Woj ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...
Ocena użytkowników: / 16
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 20 października 2014 19:51

alt- Paweł Adamowicz i Mirosław Struk prowadza niegodziwą kampanię wyborczą opłacaną z publicznych pieniędzy – mówił na poniedziałkowej konferencji Andrzej Jaworski, kandydat PiS na prezydenta Gdańska.



W samo południe, przed siedzibą Okręgowej Komisji Wyborczej w Gdańsku, Andrzej Jaworski razem z Pawłem Okoniewskim ze stowarzyszenia „Transparentny Gdańsk” poinformowali dziennikarzy, że składają zawiadomienie do Państwowej Komisji Wyborczej oraz prokuratora generalnego w sprawie nieprawidłowo prowadzonej kampanii wyborczej, która w Gdańsku prowadza Adamowicz i Struk.


- Ewidentnym przykładem takiej akcji jest chociażby reklama puszczana w mediach publicznych mówiąca o tym, że Paweł Adamowicz dziękuje gdańszczanom za udział w głosowaniu na budżet obywatelski – mówił Jaworski. - Nie ma w tych spotach informacji, że jest to materiał promocyjny Urzędu Miejskiego czy Rady Miasta Gdańska. Żądamy wyjaśnień w tej sprawie i innych, podobnych, bo wątpliwości jest dużo więcej – kontynuował poseł PiS. Działacze Prawa i Sprawiedliwości skrupulatnie wyliczyli, że koszty, które poniosło miasto na rzecz akcji promocyjnych obecnego prezydenta, które odbywały się podczas różnych wydarzeń, wyniosły sporo ponad milion złotych.


Ale to nie wszystko. Poza wspomnianym spotem dotyczącym budżetu obywatelskiego opozycja oskarża również za prowadzenie kampanii wyborczej z miejskich funduszy. Mowa chociażby o billboardach „Gdańsk najlepszy w rankingach” (pochłonęły one 120 tys. zł), konferencji „Tak zmienił się Gdańsk”, promowanie Adamowicza przy okazji imprezy „Gdańsk Biega 2014” czy niedzielna organizacja dnia otwartego tunelu pod Martwą Wisłą. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że tunel ten będzie otwarty za rok i tak naprawdę mieszkańcy będą mieli z niego niewielki pożytek. - Podczas niego puszczano propagandowe spoty wyborcze Pawła Adamowicza, a on sam rozdawał pamiątki z autografem - zaznaczył Paweł Okoniewski ze stowarzyszenia „Transparentny Gdańsk”.


Miasto natomiast twierdzi, że to nieuzasadnione zarzuty, bo wszystkie te wydarzenia zostały zaplanowane dużo wcześniej, nie mają nic wspólnego z kampanią wyborczą i poza tym to normalne, że prezydent dziękuje oraz w ten sposób komunikuje się z mieszkańcami Gdańska.


Jednak nie tylko Paweł Adamowicz znalazł się pod lupą pomorskiego PiS-u. Działacze wypunktowali także marszałka województwa, Mieczysława Struka. Oto co napisali w zawiadomieniu: „Pan Mieczysław Struk będąc jednocześnie kandydatem do sejmiku województwa pomorskiego jest promowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego w ramach projektu kampanii "Pomorskie – nasze miejsce na ziemi". Kampania ta przewiduje okres promowania od 1 września 2014 r do 31 października 2014 r. z wykorzystaniem nośników takich jak telewizja regionalna (151 spotów telewizyjnych po 45 sekund), prasa regionalna (16 reklam całostronicowych), radio regionalne (151 spotów radiowych po 45 sekund), Outdoor (28 nośników, 252 plakaty w SKM) oraz działania reklamowe w Internecie (strona www samorządu, profil Facebook, kanał YouTube). Materiały, czas przeprowadzania kampanii, treści spotów oraz materiałów outdoor, osoby będące przedstawicielami Samorządu Województwa Pomorskiego oraz jednocześnie kandydatami do sejmiku województwa pomorskiego, wszystko to składa się na charakter wyborczy i agitujący. W materiale przedstawiono, że to właśnie Samorząd Województwa z Marszałkiem na czele dba o  inwestycje, drogi, szkoły, szpitale i zabytki. Wszystkie znamiona co do formy i treści świadczą o wyborczym, propagandowym materiale”.

goch

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież