Gdańska pikieta przeciwko faszyzmowi » „Nacjonalizm zabija”, „Stop rasizmowi” – z takimi hasłami pikietowali uczestnicy happeningu, który o... Ostrzał Muzeum II Wojny Światowej » Delegatura CBA w Gdańsku prowadzi, pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Gdańsku, śledztwo dotyczące ... Pomorscy uczniowie dyskutowali o sztucznej inteligencji » Około 300 uczniów z Pomorza wzięło udział w I Pomorskiej Uczniowskiej Konferencji Naukowej "Sztuczna... Oświadczenie Wojewody Pomorskiego » Oświadczenie Wojewody Pomorskiego odnoszące się do przegłosowania w Parlamencie Europejskim rezolucj... Nie będzie referendum w sprawie odwołania prezydenta Jacka Karnowskieg... » Stowarzyszenie Mieszkańcy dla Sopotu zebrało blisko 3100 podpisów pod wnioskiem w sprawie referendum... Udany III kwartał dla Grupy Energa. Dystrybucja motorem rozwoju » - Bardzo dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że wykorzystaliśmy skutecznie wszystkie przewagi ... Krzysztof Piekarski: PiS ma plan skrojony nie na jedną kadencję » Z dr Krzysztofem Piekarskim, politologiem, pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Zakładzie Teorii Poli... Paweł Braun: Dobrze jak od czasu do czasu pewne epoki zamykamy i otwie... » Rozmowa z Pawłem Braunem, dyrektorem Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Josepha Conr... W TVP3 o konflikcie w Operze Bałtyckiej: trzeba szukać porozumienia i ... » TVP3 Gdańsk w programie „Pomorze Samorządowe” zajęła się palącym konfliktem w Operze Bałtyckiej. Pie... Gdyński magistrat broni się przed udostępnieniem nagrań obrad rajców » Dzień obrad rady miejskiej to każdego miesiąca w roku ważny dzień dla mieszkańców miast. Wtedy właśn...
Reklama

Ocena użytkowników: / 12
SłabyŚwietny 
piątek, 31 października 2014 19:47

Od kilku miesięcy słyszymy zatroskane głosy polityków rządzącej partii z jej liderami Donaldem Tuskiem i Ewą Kopacz na temat polskiego węgla. Tymczasem strategiczny punkt jego przeładunku znajdzie się w obcych rękach – maltańskiej spółki. Polskie konsorcjum „Węglokoks-PKP Cargo” nie zostało dopuszczone do negocjacji.


Radni PiS, Grzegorz Strzelczyk, Kazimierz Koralewski, Piotr Gierszewski i Jacek Teodorczyk zaalarmowani przez związkowców z „Solidarności”, zwrócili się do urzędującego prezydenta miasta Gdańska Pawła Adamowicza, jednocześnie  przewodniczącego Rady Nadzorczej Morskiego Portu Handlowego Gdańsk z interpelacją dotyczącą sprzedaży spółki „Port Gdański Eksploatacja”. Prywatyzacja, w której pominięto polskie konsorcjum, a udzielono wyłączności maltańskiej firmie budzi ich zaniepokojenie. Wyłączność na negocjacje ma maltańska spółka Mariner Capital, zarządza ona m.in. Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Rydze. Radni PiS chcą wiedzieć jaki było stanowisko prezydenta Gdańska w kwestii udzielenia wyłączności w negocjacjach maltańskiej spółce i zapytują:
1. Jakimi kryteriami i priorytetami kieruje się pan Prezydent przy wyborze inwestora, nabywcy spółki „Port Gdański Eksploatacja”.

2. Jaka jest opinia pana Prezydenta o polskim konsorcjum „Węglokoks-PKP Cargo” jako potencjalnym nabywcą spółki „Port Gdański Eksploatacja”.

3. Jakie decyzje w sprawie sprzedaży spółki „Port Gdański Eksploatacja” będzie promował pan Prezydent po upływie terminu w dniu 17.11.2014 wyłączności na negocjacje firmy „Mariner” i czy dopuszcza pan możliwość powrotu polskiego konsorcjum „Węglokoks-PKP Cargo” do negocjacji?  


- Sprawa jest bulwersująca. Pomija się polskie konsorcjum by oddać w ręce firmy z innego państwa newralgiczny punkt przeładunku węgla. Niestety, głównie importowanego. Państwo polskie straci kontrolę nad importem węgla. Chcemy wiedzieć jaka jest ta układanka i dlaczego tak się dzieje, że wyłącza się rodzimy podmiot, a tyle mówi się jednocześnie w rządzie PO-PSL o ratowaniu kopalń i deklaruje się pomoc dla Śląska. Pytamy polityka PO, Pawła Adamowicza, który przewodzi radzie nadzorczej portu. Oczekujemy też reakcji i zajęcia stanowiska od Włodzimierza Karpińskiego, ministra Skarbu Państwa, także polityka PO. Minister nie może zachowywać się biernie, gdyż idzie tutaj ważne o interesy Skarbu Państwa, czyli nas, obywateli – wylicza Grzegorz Strzelczyk, lider klubu PiS w RMG.


- Mariner nieustannie stara się zdobyć, rozwijać i działać strategicznie na terminalach przeładunkowych portów morskich na rynkach wschodzących, by tworzyć wartość dodaną w łańcuchu logistycznym – deklaruje na swej stronie internetowej maltańska spółka.


Termin odpowiedzi na interpelację mija 12 listopada. Kadencja Rady Miasta Gdańska i prezydenta Adamowicza upływa 14 listopada.  
ASG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

W obiektywie Macieja Kostuna


2_neptun.jpg

Sport w szkole

Ta witryna korzysta z plików cookie. W ustawieniach swojej przeglądarki internetowej możesz w każdym momencie wyłączyć ten mechanizm. W celu pozyskania dodatkowych informacji na ten temat zobacz informacje o cookies.
OK, zamykam