Szczecińska spółka OT Logistics ze Szczecina, operująca na rynku spedycji i transportu śródlądowego od Rotterdamu po Terespol chce zainwestować w operatora Port Gdański Eksploatacja. Efektem planu ma być uruchomienie kanału transportowego ze Śląska przez Gdańsk i port w Elblągu do Królewca.
Szczecinianie zamierzają zaangażować w gdańskim porcie 150 mln zł i wydzierżawić na 30 lat terminal paszowo-zbożowy i pirs rudowy. OT Logistics złożyła ofertę przetargową. Piotr Chajderowski, prezes spółki dzisiaj przed południem chciał opowiedzieć dziennikarzom o planach swojej spółki. Jednak dowiedział się z ogłoszenia w „Rzeczpospolitej” o przesunięciu terminu składania ofert z 20 września na 11 października. Zarząd portu tłumaczy, że nie ma w kwestii terminów „drugiego dna”.
- Wystartujemy w przetargu na dzierżawę portowych nieruchomości w Gdańsku. Dzisiaj chciałem ogłosić nasz plan inwestycji w gdańskim porcie, ale rano natknąłem się na drobne ogłoszenie z logo portu o zmianie terminu składania ofert. Przetarg musi być transparentny. Nie jesteśmy fundacją, ale spółką, której udziałowcy będą nas rozliczać z wyników. Nie rezygnujemy, ale nie będziemy czekać w nieskończoność – mówi Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics.
Firma już wpłaciła wadium - 750 tys. zł. Prezes Chajderowski zapewnił nas, że firma nadal jest zainteresowana udziałem w przetargu.
- Planujemy m.in. dokończenie budowy magazynu i baterii silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem paszowo-zbożowym - ujawnia Chajderowski i dodał, że OT Logistics zainteresowana jest też prywatyzacją spółki operatora Port Gdański Eksploatacja (PGE).
- Takie przedłużanie prywatyzacji też nas niepokoi. Ta spółka wymaga doinwestowania, inaczej upadnie i już nie będzie czego prywatyzować. Do inwestycji pozyskaliśmy partnera, dużą firmę międzynarodową – zapewnia prezes OT Logistics.
Terminal ma być dostosowany do przeładunku surowców pochodzenia roślinnego m.in. biomasy z Federacji Rosyjskiej i śruty z Białorusi.
Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Portu Morskiego Gdańsk stwierdził, że ZMPG przedłużył termin składania ofert na prośbę dwóch innych firm zainteresowanych przetargiem na portowe nieruchomości, a w tej operacji nie ma drugiego dna.
OT Logistics kontroluje ponad 80 proc. rynku transportu wodnego śródlądowego w Polsce i ponad połowę dróg wodnych głownie na terenie środkowych i wschodnich landów RFN. Zapewnia m.in. ponad połowę dostaw węgla dla Berlina. Do grupy należą porty śródlądowe i morskie m.in. największy i najgłębszy w Polsce Port Handlowy Świnoujście SA oraz terminale kolejowe na wschodniej granicy Polski w Terespolu. Spółka zajmuje się spedycją węgla, stali, nawozów i biomasy. W listopadzie OT Logistics S.A. planuje debiut na giełdzie papierów wartościowych.
Wcześniej OT Logistics działała jako Odratrans. Spółka dysponuje 800 małymi i średnimi barkami i statkami o ładowności 325 tys. ton. Weszła na rynek niemiecki wykupując niemieckiego operatora Deutsche Binnenreederei AG.
ASG
- 24/09/2012 14:26 - "Gazeta Gdańska" trzecia w III Regatach Mediów
- 23/09/2012 13:58 - Decyzje personalne w pomorskich strukturach PSL i SLD
- 22/09/2012 12:39 - Trasa Słowackiego przejezdna jeszcze w tym roku
- 20/09/2012 11:24 - Europejskie Forum Nowych Idei w Sopocie
- 19/09/2012 13:05 - Lider Solidarności na policji w sprawie "Lenina"
- 19/09/2012 12:24 - Gdańska prokurator odwołana - sprawa bez precedensu
- 18/09/2012 15:36 - Ekshumacje ofiar katastrofy smoleńskiej: Kto spoczywa w grobach?
- 18/09/2012 14:14 - Dzień Otwarty ECS
- 18/09/2012 14:00 - Porządki w wymiarze sprawiedliwości po aferze Amber Gold
- 17/09/2012 18:08 - Bogata oferta trójmiejskich deweloperów - GALERIA