Inwestor Adamowicz - luki w pamięci czy łgarstwo? » Paweł Adamowicz okłamał opinie publiczną w sprawie 37 tys. akcji firmy budowlanej Robyg. W porannej ... Elżbieta Jachlewska: Lepszy Gdańsk jest możliwy, gdy my sami w to uwie... » Z Elżbietą Jachlewską, ekonomistką, aktywistką społeczną, feministką, jedną z liderek Inicjatywy Fem... Elżbieta Strzelczyk: Będę reprezentować problemy i kłopoty mieszkańców... » Rozmowa z Elżbietą Strzelczyk, kandydatką Prawa i Sprawiedliwości na radną Gdańska z okręgu nr 5 obe... Spotkanie z książką dzieci z Przedszkola nr 77 i Przedszkola nr 81 » W Bibliotece Manhattan odbyło się spotkanie z książką, w którym wzięły udział dzieci z Przedszkola N... 65-lecie Koła PZW nr 4 Gdańsk-Portowa » 12 października w siedzibie Zarządu Okręgu PZW odbyło się spotkanie okolicznościowe z okazji 65 rocz... 100#WOLNOŚĆ z okazji stulecia odzyskania niepodległości i 60-lecia TVP... » W sobotę 13 października br. wieczorem w Gdańsku na placu przed Muzeum II Wojny Światowej zorganizow... Fotograficzna pasja Marii Kamenskiej » W piątek 12 października w Stacji Orunia GAK odbył się wernisaż wystawy fotografii Marii Kamenskiej.... W kadrach Adamowicza - "Zasłużony działacz ORMO" » Andrzej Schulz, członek ORMO od 1 maja 1974 do 1989 roku, od lipca 1983 dyrektor gabinetu wojewody g... Gdańska woda napędza młyny w Île-de-France » Kolejny rok przyniósł wysoki zysk 13,5 mln zł dla Saur Neptun Gdańsk, przedsiębiorstwa zajmującego s... Kacper Płażyński przedstawił swoje propozycje dla Przeróbki, Stogów, K... » W ramach cyklu spotkań "Lepiej w dzielnicy" we wtorek, 9 października, Kacper Płażyński, kandydat Zj...
Reklama
Inwestor Adamowicz - luki w pamięci czy łgarstwo?
środa, 17 października 2018 21:24
Inwestor Adamowicz - luki w pamięci czy łgarstwo?
Paweł Adamowicz okłamał opinie publiczną w sprawie 37 tys. akcji f ...
Muzaj poprowadził Trefl do wygranej
środa, 17 października 2018 21:39
Muzaj poprowadził Trefl do wygranej
Po ponad dwugodzinnym dreszczowcu Trefl Gdańsk pokonał w ERGO Arena ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

ZPAP - Spore oczekiwania, ale brak współpracy
poniedziałek, 08 października 2018 15:37
ZPAP - Spore oczekiwania, ale brak współpracy
Dobiega końca kolejna czteroletnia kadencja zarządu (2014-2018) Pols ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
X Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Gdynia
wtorek, 11 września 2018 17:40
X Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Gdynia
Jubileuszowy Festiwal Niepokorni Niezłomni Wyklęci zacznie się w Gd ...
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
środa, 14 czerwca 2017 13:58
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
12 czerwca w Gimnazjum w Kosakowie (woj. pomorskie) odbyła  się Woj ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

Cukroport - innowacyjna inwestycja Krajowej Spółki Cukrowej

Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny 
niedziela, 05 sierpnia 2018 09:31

W maju przy Nabrzeżu Wiślanym w Porcie Gdańsk ruszyła budowa cukroportu, czyli terminalu do magazynowania, konfekcjonowania i przeładunku cukru. - To jedna z najważniejszych i priorytetowych inwestycji Krajowej Spółki Cukrowej w przeciągu kilkunastu ostatnich lat – ocenia Andrzej Jaworski, Członek Zarządu KSC S.A. Inwestycja ma zostać ukończona pod koniec 2019 roku.



- Budowa w Gdańsku cukroportu to jedna z najważniejszych i priorytetowych inwestycji Krajowej Spółki Cukrowej w przeciągu kilkunastu ostatnich lat – powiedział Andrzej Jaworski, Członek Zarządu KSC S.A. - Cieszę się ogromnie, że jest ona realizowana właśnie w naszym mieście, gdyż dzięki niej stworzone zostaną nie tylko dodatkowe miejsca pracy, ale również pozwoli ona jeszcze bardziej rozsławić Gdańsk. Będzie to pierwszy cukroport w naszym kraju, a zatem śmiało można go nazwać polską innowacyjną inwestycją i naszym oknem na eksport cukru poza granice Unii Europejskiej. To właśnie zapotrzebowanie na nasze rodzime produkty, nasz polski cukier przesądziły o tym, że zdecydowaliśmy się zainwestować pieniądze w infrastrukturę magazynowo-logistyczną w Porcie Gdańskim. Cukroport to także gwarancja dla plantatorów, że uprawiane przez nich buraki będą skupywane. Już w najbliższym czasie planujemy zwiększyć ilość produkowanego cukru do 1 000 000 ton rocznie. Wierzę jednak, że dzięki naszej inwestycji jeszcze częściej polski cukier będzie gościł w krajach Afryki czy Azji. Konieczność uruchomienia dodatkowych kanałów sprzedażowych spowodowana jest zwiększeniem udziału ilości cukru przeznaczonego na eksport, w stosunku do ilości cukru sprzedawanego na rynku wewnętrznym. Warunkiem zatem Krajowej Spółki Cukrowej S.A. jest utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych odbiorców cukru zarówno w Europie, jak i na świecie, a to właśnie jest możliwe dzięki budowie w Gdańsku cukroportu.

alt

Realizacja inwestycji przebiega bardzo sprawnie. Tak wyglądał plac budowy 10 lipca...


alt

...a tak 1 sierpnia


Generalnym wykonawcą inwestycji jest Towarzystwo Inwestycyjne Construction, działające na rynku budownictwa przemysłowego od 27 lat, które wyspecjalizowało się w budowie terminali przeładunkowych na terenie portów. Firma zrealizowała szereg obiektów na terenie portów w Gdyni i jeden w Gdańsku.
- Realizowana inwestycja to terminal do magazynowania, konfekcjonowania i przeładunku cukru - powiedział Jacek Naróg, prezes TI Construction. - Inwestycja składa się z dwóch podstawowych obiektów. Pierwszy to silos o pojemności 50 tysięcy ton cukru luzem, któremu towarzyszą urządzenia technologiczne, które zapewniają cukrowi odpowiednią wilgotność, warunki składowania, bezpieczeństwo, czystość, itp. Drugi obiekt to budynek paczkarni połączony w jedną całość z budynkiem magazynu wysokiego składowania. Do tego budynku cukier będzie się dostawał z silosu za pomocą estakady. W budynku paczkarni cukier będzie workowany. Z budynku paczkarni cukier częściowo będzie trafiał do magazynu wysokiego składowania, a w przypadku gdy do nabrzeża przybije statek - będzie transportowany bezpośrednio na statek. Magazyn wysokiego składowania powstaje dla tego, że wydajność paczkarni byłaby za mała w stosunku do pojemności statku, w związku z czym część ładunku trzeba przygotować do załadunku, a część będzie ładowana na bezpośrednio na statek. Powierzchnia paczkarni i magazynu to 4500 metrów kwadratowych. Do nich przylegać będzie budynek biurowy, w którym znajdą się pomieszczenia socjalne i biura o powierzchni około 1000 metrów kwadratowych. Ten budynek ma być także ozdobą architektoniczną inwestycji. Dla tych budynków powstanie także cała olbrzymia infrastruktura portowa, która jest niezbędna do ich  prawidłowego funkcjonowania, czyli torowiska, drogi dojazdowe, place składowe. Całość jest zlokalizowana przy Nabrzeżu Wiślanym. Prace na placu budowy zaczęliśmy około 15 maja. Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem. Odbiór inwestycji przez Inwestora jest przewidziany na koniec 2019 roku.

alt

Wizualizacja cukroportu


Tomasz Łunkiewicz

Related news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież