Cukroport - innowacyjna inwestycja Krajowej Spółki Cukrowej - Wybrzeze24.pl
Fundacja I See You podsumowała 7 miesięcy działania » W piątek 3 sierpnia odbyło się spotkanie Podopiecznych i Sympatyków Fundacji I See You. Miejscem spo... Niemcy nie sprzedadzą udziałów w GPEC nawet za 800 mln zł » 185 milionów euro zaproponowane przez Polską Grupę Energetyczną za niemieckie większościowe udziały ... Rozpad PO w Gdańsku » Paweł Adamowicz konsekwentnie demoluje gdańską PO, swoją macierzystą partię, której był do czasu pow... Piotr Czauderna: Czas odbić Gdańsk z rąk aroganckiej władzy » Z prof. dr hab. nauk med. Piotrem Czauderną, chirurgiem dziecięcym, radnym Miasta Gdańska, członkiem... Radna Wirska apeluje do Adamowicza » Radna Anna Wirska wystosowała apel do prezydenta Pawła Adamowicza. Szanowny Panie Prezydencie,apeluj... Taxi z urzędu » Jaśnie państwo z gdańskiego magistratu. Samochody służbowe traktują jak taksówki na telefon. Każą si... Wskaźniki rozwoju Energi w górę! » Grupa Energa odnotowała w pierwszym półroczu tego roku wzrost zysku netto do 557 mln zł oraz wzrost ... Ultimatum „Solidarności” » „Solidarność” stawia rządowi PiS i sojuszników ultimatum do 29 sierpnia br. Dotychczas obóz dobrej z... Związkowcy tracą cierpliwość. Spec-spotkanie „Solidarności” z premiere... » Nadzwyczajne spotkanie Komisji Krajowej NSZZ “Solidarność” z premierem Mateuszem Morawieckim odbędzi... Dwie role wicewojewody - w aurze lobbysty? » Michał Owczarczak, b. wicewojewoda pomorski z PO, przez kilka miesięcy był jednocześnie przewodniczą...
Reklama
Niemcy nie sprzedadzą udziałów w GPEC nawet za 800 mln zł
sobota, 11 sierpnia 2018 13:53
Niemcy nie sprzedadzą udziałów w GPEC nawet za 800 mln zł
185 milionów euro zaproponowane przez Polską Grupę Energetyczną za ...
Speed Car Motor - Zdunek Wybrzeże 42:48 89:91
niedziela, 12 sierpnia 2018 04:32
Speed Car Motor - Zdunek Wybrzeże 42:48 89:91
O godz. 14.30 w Lublinie rozpocznie się mecz Speed Car Motoru ze Zdun ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

„Czerwone maki” pani Rosvity z Sopotu
poniedziałek, 06 sierpnia 2018 09:28
„Czerwone maki” pani Rosvity z Sopotu
W sopockiej Państwowej Galerii Sztuki dobiegła końca wystawa malars ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
poniedziałek, 09 kwietnia 2018 20:49
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
Siesta Festival po raz kolejny zagości w Gdańsku. Wystąpią gwiazdy ...
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
środa, 14 czerwca 2017 13:58
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
12 czerwca w Gimnazjum w Kosakowie (woj. pomorskie) odbyła  się Woj ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...
Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny 
niedziela, 05 sierpnia 2018 09:31

W maju przy Nabrzeżu Wiślanym w Porcie Gdańsk ruszyła budowa cukroportu, czyli terminalu do magazynowania, konfekcjonowania i przeładunku cukru. - To jedna z najważniejszych i priorytetowych inwestycji Krajowej Spółki Cukrowej w przeciągu kilkunastu ostatnich lat – ocenia Andrzej Jaworski, Członek Zarządu KSC S.A. Inwestycja ma zostać ukończona pod koniec 2019 roku.



- Budowa w Gdańsku cukroportu to jedna z najważniejszych i priorytetowych inwestycji Krajowej Spółki Cukrowej w przeciągu kilkunastu ostatnich lat – powiedział Andrzej Jaworski, Członek Zarządu KSC S.A. - Cieszę się ogromnie, że jest ona realizowana właśnie w naszym mieście, gdyż dzięki niej stworzone zostaną nie tylko dodatkowe miejsca pracy, ale również pozwoli ona jeszcze bardziej rozsławić Gdańsk. Będzie to pierwszy cukroport w naszym kraju, a zatem śmiało można go nazwać polską innowacyjną inwestycją i naszym oknem na eksport cukru poza granice Unii Europejskiej. To właśnie zapotrzebowanie na nasze rodzime produkty, nasz polski cukier przesądziły o tym, że zdecydowaliśmy się zainwestować pieniądze w infrastrukturę magazynowo-logistyczną w Porcie Gdańskim. Cukroport to także gwarancja dla plantatorów, że uprawiane przez nich buraki będą skupywane. Już w najbliższym czasie planujemy zwiększyć ilość produkowanego cukru do 1 000 000 ton rocznie. Wierzę jednak, że dzięki naszej inwestycji jeszcze częściej polski cukier będzie gościł w krajach Afryki czy Azji. Konieczność uruchomienia dodatkowych kanałów sprzedażowych spowodowana jest zwiększeniem udziału ilości cukru przeznaczonego na eksport, w stosunku do ilości cukru sprzedawanego na rynku wewnętrznym. Warunkiem zatem Krajowej Spółki Cukrowej S.A. jest utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych odbiorców cukru zarówno w Europie, jak i na świecie, a to właśnie jest możliwe dzięki budowie w Gdańsku cukroportu.

alt

Realizacja inwestycji przebiega bardzo sprawnie. Tak wyglądał plac budowy 10 lipca...


alt

...a tak 1 sierpnia


Generalnym wykonawcą inwestycji jest Towarzystwo Inwestycyjne Construction, działające na rynku budownictwa przemysłowego od 27 lat, które wyspecjalizowało się w budowie terminali przeładunkowych na terenie portów. Firma zrealizowała szereg obiektów na terenie portów w Gdyni i jeden w Gdańsku.
- Realizowana inwestycja to terminal do magazynowania, konfekcjonowania i przeładunku cukru - powiedział Jacek Naróg, prezes TI Construction. - Inwestycja składa się z dwóch podstawowych obiektów. Pierwszy to silos o pojemności 50 tysięcy ton cukru luzem, któremu towarzyszą urządzenia technologiczne, które zapewniają cukrowi odpowiednią wilgotność, warunki składowania, bezpieczeństwo, czystość, itp. Drugi obiekt to budynek paczkarni połączony w jedną całość z budynkiem magazynu wysokiego składowania. Do tego budynku cukier będzie się dostawał z silosu za pomocą estakady. W budynku paczkarni cukier będzie workowany. Z budynku paczkarni cukier częściowo będzie trafiał do magazynu wysokiego składowania, a w przypadku gdy do nabrzeża przybije statek - będzie transportowany bezpośrednio na statek. Magazyn wysokiego składowania powstaje dla tego, że wydajność paczkarni byłaby za mała w stosunku do pojemności statku, w związku z czym część ładunku trzeba przygotować do załadunku, a część będzie ładowana na bezpośrednio na statek. Powierzchnia paczkarni i magazynu to 4500 metrów kwadratowych. Do nich przylegać będzie budynek biurowy, w którym znajdą się pomieszczenia socjalne i biura o powierzchni około 1000 metrów kwadratowych. Ten budynek ma być także ozdobą architektoniczną inwestycji. Dla tych budynków powstanie także cała olbrzymia infrastruktura portowa, która jest niezbędna do ich  prawidłowego funkcjonowania, czyli torowiska, drogi dojazdowe, place składowe. Całość jest zlokalizowana przy Nabrzeżu Wiślanym. Prace na placu budowy zaczęliśmy około 15 maja. Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem. Odbiór inwestycji przez Inwestora jest przewidziany na koniec 2019 roku.

alt

Wizualizacja cukroportu


Tomasz Łunkiewicz

Related news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież